Restless Boy címmel bemutatta a második dalt is az augusztus 28-án érkező ’Panther’-ről a Pain Of Salvation, a svéd gárda ráadásul ezúttal is készített videóklipet a szóban forgó tételhez.
A Daniel Gildenlöw által dirigált progresszív metal csapat nem mindennapos alkotást tett le az asztalra az ’In The Passing Light Of Day’-jel, ugyanis a lemez Daniel 2014-es húsevő baktérium fertőzését követő élet-halál közötti küzdelmét mutatta be. A folytatás ’Panther’ címmel jön az Inside Out Music gondozásában augusztus 28-án, amiről Gildenlöw így mesélt: „A ’Panther’ elkészítése több mint két évbe tellett. Azt éreztem, hogy a határainkat feszegettük nemcsak zenei, de hangzásbeli értelemben is. A zenei részben eltérő dolgokkal is próbálkoztunk, de úgy, hogy attól a magtól és azonosságtól ne szakadjunk el, ami a csapattól már ismert. A szövegi része pedig teljesen egybevág a jelen történéseivel. Amikor megláttam ezt a nagyszerű borítót, akkor kijelenthettem, hogy mindennel elégedett vagyok. Már alig várom, hogy mindenki hallhassa ezt a lemezt!”
Az első dal, az Accelerator bemutatása kapcsán derült ki, hogy változás történt a Pain Of Salvationben, akik a jövőben Gustaf Hielm nélkül dolgoznak tovább. A basszusgitáros sejtelmesen így búcsúzott: „Ki tudja, lehet, hogy el kell tűrnötök időnként a jelenlétem.”
Ezúttal a Restless Boy mutatkozik be az albumról, melyhez szintén készített klipet a svéd csapat, lentebb már sasolhatod is.
Na, ez meg mi? Az első dal jó volt, ez meg teljesen érthetetlen…
“I can see that you’re trying to understand…”(idézet a Restless Boy dalból)
Elsőre én is néztem ki a fejelmből, hogy “WTF???” –
de néhányszori újrahallgatás után csodálatos módon kezdett el működni nálam.
Ezek nem vicceltek, tényleg merőben más ez a PoS minden korábbi verziónál.
Ennek megfelelően, a koncepció is pont arról szól, hogy eredetinek, bátornak kell lenni, ha muszáj, vállalni kell azt is, hogy csak nagyon kevesen értenek meg, de semmiképpen sem szabad “kutyává” válni.
Nekem ez az új nóta sokkal jobban bejött, és azóta az ACCELERATOR-t is jobban szeretem. Tetszik az is, hogy a melldöngetős képi motívum, ami az ACCELERATOR-ben ott volt folyamatosan, a Restless Boyban is isszatér a végén, egy pillanat erejéig. Kíváncsi vagyok a harmadik klippre is, amit amúgy már be is ígért Daniel egy facebook-posztban.
Ez az igazi modern prog! Lenyűgöző!