Különösebb médiafelhajtás nélkül megjelent az Ossian és a Fahrenheit exgitárosának, Maróthy Zoltánnak az első szólólemeze.
‘Mysterium’ címmel került piacra szeptember 10-én Maróthy Zoltán szólóanyaga. A gitáros-énekes, dalszerző és zenetanár, az Ossian, a Fahrenheit és a KISS Forever Band alapító tagja, valamint Koncz Zsuzsa zenekarának gitárosa több tucat zenekari album után úgy döntött, hogy eljött az idő egy önálló szerzői lemez kiadásához. Az albumon saját dalai mellett – amelyekhez Závodi Gábor írta a szövegeket – egy LGT-feldolgozás is helyet kapott, a Prológ és trialógban ráadásul Závodi Gáborral és Sipos Péterrel énekel együtt. A stúdiófelvételek során többnyire olyan nagyszerű zenészek segítették, akik korábban is keresztezték már pályafutását: Schvéger Zoltán (MEX, Kentaur, Demjén Ferenc) és Tiba Sándor (Koncz Zsuzsa, Ghymes) dobokon, Fűzfa „Pocky” Zoltán (KISS Forever Band, Machine Mouse), II. Lengyelfi Miklós (KFT, Koncz Zsuzsa) és Vörös Gábor (Fahrenheit, Ossian, Omen, Piramis) basszusgitáron.
Billentyűs hangszereken Závodi Gábor játszott, és a felvételek a Z-MEX stúdióban szintén az ő vezényletével készültek.
„Az Annak idején című dal különösen fontos számomra az albumról, nagy vonalakban arról szól, hogy bármi is történjen velünk az évtizedek során, azok az értékek, eszmék, amiket képviselünk és szeretünk, velünk élnek tovább” – ajánlotta a nyitó dalt figyelmünkbe a szerző.
A megjelenéssel egy időben a Nem fogok sírni ezért klipje került ki a netre, de a négy évvel ezelőtt közzétett Félig telt pohár, vagy a tavalyi pandémiás körülmények között felvett, otthoni videóval népszerűsített instrumentális Aqaba is ott van a dalok között.
A ‘Mysterium’ dallistája:
01. Annak idején
02. Nem fogok sírni ezért
03. Eltévedt folyó
04. Aqaba
05. Félig telt pohár
06. Hazugságok cirkusza
07. Képzeld
08. La Passe
09. Forró jég
10. Téves riasztás
11. Falevél a szélben
12. Prológ és trialóg
Ha valaki tőle várná az Ossian visszametálosodást akkor most biztos csalódott lehet. Azért a Törvényen kívülitől távolabb van ez mint Koncz Zsuzsától.
Pont erre gondoltam én is 🙂
Én még csak az instrumentális dalát hallottam, az nagyon jó.
Zoli egy nagyszerű ZENÉSZ!!!..és emberileg is az egyik legszimpatikusabb!Nem is értettem,hogy miért várt eddig egy saját album elkészítésével!Az album nagyszerű!!De Zoli ha akarna se tudna mellényúlni..
Nem kellett volna neki koncoskodni és akkor valszeg több ideje lett volna metál zenére, amely legyünk őszinték, ismertté tette őt.
Valószínűleg nem volt véletlen az akkori szakítás,
de így visszatekintve mindenki jól járt.
Ha Koncz Zsuzsa koncertet nézek, látok, hallok, akkor nekem teljesen hiteles a szakmai stáb, aki az énekesnőt kíséri.
Egytől egyik remek zenészek, emberek, szakmájuk nagyjai, akiktől csak tanulni lehet.
Jelen esetben így van ez Maróthy Zoltánnal is, aki igyekszik átadni a szorgalmas érdeklődőknek a felgyülemlett tudást.
Jó egészséget Neki és az egész Kőbányai Zenei Stúdiónak. Köszönet érte.
Nagy gitáros, viszont ettől a multieffekttől meg számítógépes ‘erősítőtől’ eléggé szúnyog hangja van a gitárnak. Vajon a KISS így így vette fel az uccsó lemezeit? Nem hiszem..
is így*
kifejezetten jól szól a lemez. És reemek zene.
Nekem is kifejezetten tetszik a zene. De nem tudott volna egy énekest találni? Bizonytalan semmitmondó, karakteletlen hangja van. A dalt hallgatva azért szurkolok, hogy ne legyen hamis. Sajnálom, mert erről nem tehet, csak arról, hogy ezt nem tudja magáról. És ha tudja, akkor igenis keressen egy karakán ismeretlen figurát vagy csajt, aki felénekli a dalait. Attól, hogy nem ő énekli, még a saját lemeze!
Ugyanez volt a baj a Fahrenheittel is. Remek zene, jellegtelen ének.
Sajnos ez igaz. Kivételesen a Two minutes to Midnait-et jól énekli Töfiék lemezén de amúgy jogos a kritika.
Nekem semmi bajom az énekkel. Eleve egyben szoktam az egészet hallgatni, és passzol a zenébe, ami eleve lenyűgöző
Nekem ehhez a zenéhez tetszik Zoli hangja!Bár sok énekes tudna így:)).A szólólemez meg akkor szóló ha Ő énekel..akkor instrumentális lemezt kellett volna kiadnia…de más énekével számomra ez nem Maróthy Zoli lemeze lett volna.
Sosem értettem, hogy miért dolgoz fel valaki egy régi zenét, ha nem tesz hozzá semmit. Persze most már jobb hangtechnika van, de számomra tök ugyanúgy hangzik. Annak mi értelme, hogy megmutatja, el tudom játszani? Most a Loksi Prológ és trialóg számára gondolok.
Legyen követendő példa a Metallica most megjelent 4 lemezes feldolgozásai! Ezen van olyan szám, aminél alig lehet ráismerni az eredetire! És igen, egy ilyen hallgatásánál a műkedvelő megnyalja mind a 10 ujját.