A legnagyobb streaming zeneszolgáltató ’Stream On’ címmel több mint 100 perces prezentációban tette közzé rendhagyó üzleti jelentését, amelynek mottója: „audio is our past, present – and future”.

A Spotify-társalapító Daniel Ek tavalyi megmondóemberkedése jó nagy kavicsot dobott a zeneipar vizébe, most azonban az volt az előadás üzenete, hogy 2008 óta ugyanaz a cég küldetése: megteremteni a kapcsolatot a rajongók és az alkotók között, és képessé tenni a zenészeket arra, hogy megéljenek a művészetükből. „A Spotify a jövőbe néz, nem a múltba, a streaming életre keltette a »lemezipart«, amelynek 2008-as 17 milliárd dolláros teljesítménye 2014-re 14 milliárdra apadt, ugyanakkor 2019-ben már 20 milliárdba fordult a streamingnek köszönhetően. A lehetőségek drámaian megváltoztak, több előadó publikál zenét eredményesen, mint bármikor korábban. Amíg pl. 2002-ben összesen 30 ezer album jelent meg a világban, addig a Spotify tavaly 1,8 milliót tett elérhetővé, ezzel több zenét tudnak meghallgatni a rajongók, mint valaha és ezzel több zenész jut bevételi lehetőséghez.”

Nagy szerepet kaptak a számok a beszámoló további részében is, a Spotify 2020-ban 5 milliárd dollárnyi szerzői jogdíjat fizetett ki a művészeknek. Az utóbbi 4 év során a kifizetések 82 százaléka 800 olyan előadóhoz kapcsolódott, akinek 1 millió feletti éves bevétele származott ebből a csatornából, de most már 79 százaléka annak a 7500 alkotónak a részesedése, akinek 100 ezer dollárnál több az éves jövedelme a Spotify-streamingből. Bejelentették, hogy további 85 országban indítják el a szolgáltatást, amellyel újabb 1 milliárd potenciális zenehallgatót érhetnek el. Bár a Spotify a legjelentősebb zeneszolgáltató a világon, a versenytársaihoz képest le van maradva a hangminőségben, akik régóta kínálnak hi-fi zenehallgatási opciót. Ebben lesz változás az idén, amely fokozatosan elérhetővé teszi a prémium előfizetők számára a CD-minőségű lossless-streaminget, a pontos részleteket egyelőre nem árulták el. További szolgáltatások is szóba kerültek, mint a ’Soundtrap’, amely a hangrögzítés intelligens támogatója, az ’Enhanced Albums’, amely pótolja a fizikai albumok kiegészítő információit akár audio- vagy videóformátumban is, a ’Canvas’, amely a lemezborítók megosztását teszi lehetővé és a ’Marquee’, amely új anyagok bemutatására szolgál.

Az elszánt érdeklődőknek itt van a teljes prezentáció angol nyelvű felirattal, a fináléban Bruce Springsteen és Barack Obama nemrég indult podcastjével, a ráadásban pedig Justin Bieber tízperces blokkjával.

Megosztás