Nagyrészt nem ismeretlen koncertfelvételt tartalmaz ez a kiadvány, ugyanis jelentős hányada 2008-ban már megjelent dupla CD változatban, a jelenlegi kibővített tripla CD-re rátették azokat a koncertrészleteket is, melyek eddig ismeretlenek voltak a rajongók számára, mindezt feljavított hangminőségben prezentálva.
A Matrix egy kis klub volt 150 fős kapacitással. Az itt lezajlott klubkoncertekkel a Doors bizonyos értelemben visszatért a kezdetekhez, mert jó másfél évvel korábban ugyanilyen befogadóképességű kis helyeken kezdtek el játszani. Azonban a Matrixot menő helyszínként tartották számon, nemcsak azért, mert Marty Balin, a Jefferson Airplane gitárosa társtulajdonosa volt a helynek, hanem mert nagy dolognak számított itt fellépni. Howlin’ Wolf, John Lee Hooker, Janis Joplin, a Grateful Dead vagy a Velvet Underground is tiszteletét tette itt.

Egy instrumentális felvétellel, a Bags’ Groove-val kezdődik az egész – ezt a szerzeményt eredetileg Miles Davis játszotta lemezre az ötvenes évek elején. Nemcsak ez az egyetlen hangszeres téma, az All Blues már a címében sugallja, milyen stílusú improvizációs fantázia. Van még egy nagyon ismert dallam – de nem a rockzene világából –, Gerswhin ’Porgy & Bess’ operájának nagy slágere, a Summertime is felcsendül ének nélkül, Ray Manzarek jazzes billentyűs futamaival.
A tradicionális blues vonalból itt van a Crawling King Snake – amit Howlin’ Wolfnak tulajdonítanak –, a Bo Diddley-szerzemény Who Do You Love vagy Willie Dixon Close To You opusza, amit Manzarek énekel, ezt korábban hallhattuk az ’Absolutely Live’-on is. A Crawling King Snake-et évekkel később lemezre játszotta a Doors: az ’L.A. Woman’ albumon lehet hallani a stúdióverziót.
A ‘Live At The Matrix’ felvételei nem sokkal az első album megjelenése után készültek, hallunk olyan dalokat is, amelyeket csak később vettek fel a stúdióban. A második lemez, az akkor már készülő ’Strange Days’ java felcsendül, például a Moonlight Drive, a People Are Strange, vagy a When The Music’s Over. A Summer’s Almost Gone is csak később nyerte el végleges verzióját, amikor egy évvel később a ’Waiting For The Sun’ korongon felcsendült.

Még egy dalról említést kell tennünk, ez pedig a Gloria, amely Van Morrison szerzeménye, és bandája, a Them 1964-es slágere volt pár évvel korábban. Morrison kedvelte ezt a nótát, az 1983-ban megjelent ’Alive, She Cried’ című élő albumon hallhattuk először egy olyan felvételen, amit egy 1969-es Los Angeles-i koncert hangbeállásán rögzítettek.
A Doors ebben az időben ötször lépett fel a Matrixben március 7. és 11. között, a fellépésekből az első és a harmadik buli hanganyagát hallhatjuk, nem egészen azonos setlisttel. Egy kérdőjeles blokk került a kiadvány végére, ugyanis nem tudták eldönteni, hogy a The End-Let’s Feed Ice Cream To The Rats dalfolyam 8-án vagy 9-én került rögzítésre. Ezt a bizonytalanságot feltüntetik a borítón is, ritkán lehet találkozni ilyennel.
Nagy sikert aratott az első Doors-album, hiszen olyan erejű dalsort tartalmazott, ami szinte azonnal katapultálta őket a világhír felé, ám a Matrix-koncertek idejében már készült a második stúdiólemez, a ’Strange Days’, a lendület vitte őket tovább, és ez később hallatszik azon az albumon is.  Az instrumentális dalok mellett – amelyek erősen magukon viselik a jazz jegyeit – tradicionális bluesszerzemények szintén helyet kaptak a repertoárban, és az ezen a koncertkiadványon hallható kevert zenei világ olyan egyedi stílust és hangzást adott a bandának, ami a mai napig utánozhatatlan.

Ereje teljében halljuk a Doorst. Jim Morrison remekül énekel, Ray Manzarek és Robby Krieger (akkor még Robbie-nak írta a nevét) nagyon elemében van, sokszor belefeledkeznek a gitár- és billentyűszólókba. Az eredeti mesterszalag felhasználásával jó minőségű anyag született, amely nagyon hűen adja vissza a banda semmivel össze nem téveszthető megszólalását.

The Doors:

Jim Morrison – ének, harmonika
John Densmore – dob
Robby Krieger – gitár
Ray Manzarek – billentyűs hangszerek, vokál

Hivatalos hazai forgalmazónál kapható fizikai formátumok: 3 CD, 5 LP

Dalcímek:

CD 1

March 7, 1967 – First Set
Bags’ Groove (Instrumental)* / Back Door Man / My Eyes Have Seen You* / Soul Kitchen / All Blues (Instrumental)* / Get Out Of My Life Woman** / When The Music’s Over*
March 7, 1967 – Second Set

Close To You** / Crawling King Snake** / I Can’t See Your Face In My Mind / People Are Strange / Alabama Song (Whisky Bar) / The Crystal Ship / Twentieth Century Fox

CD 2

March 7, 1967 – Third Set
Moonlight Drive / Summer’s Almost Gone* / Unhappy Girl / Woman Is A Devil-Rock Me Baby** / Break On Through (To The Other Side)** / Light My Fire / The End
March 10, 1967 – First Set

My Eyes Have Seen You / Soul Kitchen** / I Can’t See Your Face In My Mind** / People Are Strange** / When The Music’s Over

CD 3
March 10, 1967 – Second Set

Money** / Who Do You Love** / Moonlight Drive* / Summer’s Almost Gone / I’m A King Bee** / Gloria** / Break On Through (To The Other Side)*
March 10, 1967 – Third Set

Summertime (Instrumental)** / Back Door Man** / Alabama Song (Whisky Bar)*
March 8 or 9, 1967

The End (Partial)-Let’s Feed Ice Cream To The Rats

* eddig meg nem jelent felvételek
** először hallható felvételek az eredeti mesterszalagok alapján

Megosztás