Hogyan lehet összekapcsolni egy Sosztakovics-premier sikerét és egy amerikai instrumentális lemezt? A Mr. Big gitárosának új dalából ez is kiderül.

Paul Gilbert

A gitárvirtuóz tizenhatodik szólóalbuma különleges lesz, hiszen a több mint egy éve tartó pandémia miatt nem tudott zenésztársaival együtt dolgozni, így hathónapnyi gondolkodás után végül egyedül vágott bele új ötleteinek a rögzítésébe, ezek a dalok kerültek fel a június 4-én megjelenő ’Werewolves Of Portland’ című lemezre. Új albumának a címválasztásáról így mesélt Paul: „Ehhez a tippet részben egy Warren Zevon-dal, a Werewolves Of London adta. Az eredeti ötletem az volt, hogy én és a zenekarom tagjai legyenek a vérfarkasok és amikor zenélünk, az lesz a mi vonyításunk a holdra. Sajnálatos módon Portland az elmúlt évben inkább a rendőri intézkedés során meghalt George Floyd halála miatt került a figyelem központjába, így a vérfarkasoknak olyan jelentése lett, amire nem számítottam. A cím zenei jelentése viszont számomra megmaradt.”

 

 

Ahogy az Argument About Pie dal esetében, úgy most az A Thunderous Ovation Shook The Columnsról is alapos ismertetőt adott a gitáros: „Nem egy, hanem rögtön két dalt írtam az orosz zeneszerzőről, Dmitrij Sosztakovicsról. Az egyik ezek közül az A Thunderous Ovation Shook The Columns. Ezt a címet akkor láttam, amikor arról olvastam, hogy az emberek hogyan reagáltak az 5. szimfóniájának a bemutatójára. Nagyon szerették, szerencsére Sztálin is, aki nem titkolta, hogy Sosztakovics korai művei nem igazán hatották meg és azt mondta a zeneszerzőnek, hogy jobban jár, ha elegánsabb dolgokat ír, különben elküldi egy szibériai munkatáborba. Napjaink kultúrharcában azt gondolom, hogy az antikultúrát közvetítőknek fogalma sincs Sztálinról.”

Megosztás