Megindult a pereskedés az L.A. Guns tagjai között. Január 9-én az L.A. Guns gitárosa, Tracii Guns és énekese, Phil Lewis panaszt nyújtott be a kaliforniai kerületi bírósághoz korábbi zenésztársuk, a dobos Steve Riley ellen az L.A. Guns név illetéktelen használata miatt. Riley-hoz vádlottként csatlakozik a három zenész – köztük a klasszikus korszak basszusgitárosa, Kelly Nickels –, akik a tavaly májusban életre kelt Steve Riley’s L.A. Gunsban játszanak; a csapat menedzsere, turnémenedzsere és merchandisere; valamint az ausztráliai Golden Robot Records, amely nemrégiben írt alá szerződést Riley csapatával.

L.A. Guns

Az L.A. Guns újdonsült verziója idén május 4-én debütált az M3 Rock Festivalon. A doboshoz csatlakozott az orlandói gitáros-énekes Kurt Frohlich, valamint Kelly Nickels basszer, aki az L.A. Guns klasszikus felállásának tagja volt Riley-val együtt, továbbá Scott Griffin gitáros, aki a csapatban basszusozott 2007 és 2009, valamint 2011 és 2014 között. Ez volt az első olyan L.A. Guns megjelenés, ahol nem lépett fel az eredeti énekes, Phil Lewis vagy a gitáros, Tracii Guns.

A bíróság tárgyalni fogja a beadványt, mely azt állítja, hogy a Riley-féle L.A. Guns (az ügyiratban „jogsértő L.A. Guns”-nak nevezik) tisztességtelen versenyt teremt az L.A. Guns védjegy jogosulatlan használata révén. Ezenkívül Guns és Lewis kéri a hamis hirdetések és a hasonlóságok szerződésszegő, jogosulatlan felhasználásának betiltását.

A beadvány lényegében megkérdőjelezi Riley azon állítását, hogy az L.A. Guns névhez és logóhoz kapcsolódóan részleges tulajdonjogot élvez, és azt állítja, hogy Riley mindkettőt jogosulatlanul használta. Ezenkívül Guns és Lewis  azt is állítja – amint Guns a múltban nyilvánosan is bejelentette –, hogy Riley az elmúlt két évtizedben a csoport kiadványaiból származó bevételek nagy részét elsikkasztotta.

Annak ellenére, hogy elhagyta a zenekart nem sokkal a 2002-es ‘Waking The Dead’ megjelenése után, hogy a Brides Of Destruction nevű rövid életű szupergrupra fókuszáljon, Tracii Guns az L.A. Guns közjogi védjegyének tulajdonosa a név és logó tekintetében egyaránt – állítja a panasz. Megjegyzi, hogy Guns 1983-ban, négy évvel Riley csatlakozása előtt alapította a zenekart, és hogy Riley nem szerepelt a csapat 1984-es debütáló EP-jén, és csak egyetlen számban játszott az 1987-es debütalbumukon is.

A beadvány szerint Riley-t 1992-ben kirúgták a L.A. Guns-ból Lewis „megtámadása” miatt. 1996-ban újból csatlakozott, miután Lewis ideiglenesen elhagyta a csapatot. Ugyanebben az évben a Riley által létrehozott és ellenőrzött társaság elkezdte beszedni a L.A. Guns albumok és koncertek bevételeit és jogdíjait, de azóta sem fizetett ki egyetlen centet sem a csak egy lemezkiadótól befolyt 200,000 dollárt meghaladó összegből, nem beszélve az egyéb forrásokról.

Három évvel később, azt állítva, hogy segíteni kívánta Gunst, hogy megvédje a Guns saját nevét viselő zenekar nevét, Riley bejegyezte a szövetségi védjegyet a L.A. Guns névre és logóra – de most, két évtizeddel később, Guns azt állítja, hogy a ‘Stephen Riley and Traci Guns Partnership’ (így, egy i-vel!) soha nem volt egy létező dolog. „Soha nem alakult ki ilyen együttműködés – állítja. – Guns soha nem vállalta, hogy megosztja az L.A. Guns védjegy tulajdonjogait Riley-vel vagy bármilyen ehhez hasonló együttműködéssel. Továbbá soha nem járult hozzá az L.A. Guns védjegy tulajdonjogának Riley-vel való megosztásához.” Riley állítása szerint viszont ő a jogok 49%-ának a birtokosa.

„Riley és Guns között nem volt írásbeli együttműködési megállapodás, nem volt szóbeli együttműködési megállapodás sem, és ráutaló magatartást sem tanúsítottak, hogy együttműködést hoznának létre bármely L.A. Guns védjegy tulajdonjoga vonatkozásában.”

A panasz szerint továbbá a ‘Stephen Riley and Traci Guns Partnership’ fiktív üzleti nevet soha nem regisztrálták a kaliforniai törvények előírásai szerint; soha nem nyújtott be adóbevallást; nincs bankszámlája és nincs semmilyen könyvelési nyilvántartása.

Érdekes, hogy a panasz elismeri, hogy Guns 2002-ben távozott a csapatból, de úgy írja le, hogy „egy rövid átmeneti időszakra visszavonult az élő koncertektől és az új zenei felvételek készítésétől”. Azt is leírja, hogy Guns „eredetileg beleegyezett abba, hogy Riley továbbra is turnézzon és fellépjen” L.A. Gunsként, de csak egy kétéves időtartamra, amely után Guns visszatér a csapatba.

„Nem sokkal később Guns azonban felfedezte, hogy Riley elsikkasztotta és/vagy maga javára fordította a Gunsnak és a többi előadónak és dalszerzőnek járó jogdíjakat.” – állítja a beadvány. Ezen a ponton Guns állítólag visszavonta Riley licenszét az L.A. Guns név használatára.

A panasz szerint e „kiesés” miatt Gunst már nem érdekelte egykori együtteséhez való újbóli csatlakozás, ezen a ponton inkább a saját verzióját hozta létre. Ennek ellenére azt állítja, hogy mivel Guns alapította a zenekart, és ő a leginkább felismerhető tagja, az L.A. Guns bármely más verzióját „jogosulatlannak” és „jogsértőnek” kell tekinteni.

„Az L.A. Guns Tracii Guns-féle verziója a zenekar igazi verziója a nyilvánosság számára – állítja a beadvány. – Amikor a közönség eljön megnézni az L.A. Gunst, vagy úgy gondolja, hogy megnézi az L.A. Gunst, akkor az alapítót akarják látni, akinek nevét viseli a zenekar… és Lewis jellegzetes hangját akarják hallani, aki szinte minden L.A. Guns-albumon énekelt. Nem azért mennek, hogy hallják Riley-t, a dobost, aki – bár elismerten számos L.A. Guns-albumon játszott –, sem  arca, sem hangja az L.A. Gunsnak.”

A beadvány azt is állítja, hogy Riley 2015-ben 13,750 dollár előleget vett fel az Epic Rightstól, mely vállalkozás állítólag az L.A. Guns védjegy „egyedüli és kizárólagos tulajdonosa”.

A tényleges károk megtérítésén túl Guns és Lewis „bírói tiltó végzést” kérnek, amely megakadályozza az összes megnevezett alperest az L.A. Guns név, logó és hasonlók használatában, valamint „egy nyilatkozatot arról, hogy Tracii Gunsé az L.A. Guns név és minden ahhoz tartozó formatervezési védjegy.”

A 21. század nagy részében két, egymással versengő L.A. Guns verzió létezett – az egyik a Riley-féle (amelyben 2016-ig Lewis is énekelt), a másik pedig a Guns-féle. Guns és Lewis 2016-os egyesülése után a csoport Riley-féle verziója feloszlott, de a volt W.A.S.P. dobos tavaly Kelly Nickels eredeti basszer, valamint Scott Griffin gitáros és Kurt Frohlich gitáros-énekes közreműködésével új verziót hozott létre. A csapat a múlt hónapban jelentette be, hogy befejezte a felvételeit a közeljövőben a Golden Robotnál debütáló albumnak.

Megosztás