Hosszú évtizedek után Adrian Smith először játszotta el az Iron Maiden Gangland nótáját.
Az Iron Maiden ’The Number Of The Beast’ albumának mostoha életű nótája a Gangland. Sosem játszották koncerteken, Steve Harris, a főnök sem igazán kedveli, Bruce Dickinson viszont tavaly elővette és a dal kezdő taktusai vezették be az önéletrajzi könyvén alapuló dumapartiját, amit mi is meghallgathattunk a Kongresszusi Központban.
A közelmúltban Adrian Smith, aki a dal egyik szerzője, mesélt annak keletkezéséről, sőt el is játszotta azt. „Épp a Hollywood Studiosban próbáltunk, ez nincs messze attól a helytől, ahol felnőttem. Pontosabban a ’The Number Of The Beast’ albumhoz írtunk anyagot. A néhai Clive Burr és én már korábban nekiálltunk próbálni, majd Clive egyszer csak megszólalt: »Figyelj, csináljunk egy ilyen gyors tempójú dalt.« És elkezdte ütni a Gangland alapját. Én pedig felvettem a Gibson Les Paul gitárom, amit tizennyolc éves koromtól használtam és a mai napig játszom rajta. Elkezdtem ezt a témát, már nem is tudom, hogy jött. Clive abban az időben sokat hallgatta Cozy Powellt és Ian Paice játékát is nagyon szerette, szerintem az inspiráció tőlük jött. Nekem meg egy olyan téma jutott eszembe, amit talán Gary Moore is játszott volna egy ilyen dobalapra.”
Steve Harris egyszer megjegyezte, hogy a Gangland helyett a Total Eclipse-t kellett volna a lemezre tenni, mely annak idején a Run To The Hills kislemezes kiadásának B-oldalaként jelent meg.
Hülyeség! A Total Eclipse tényleg kilóg a sorból. Annak kéne a kezét levágni, aki a remaster verzióra , középre berakta.
A Gangland meg király!
Promises tökéletese egyet értek veled. A Steves történetnek “le lett vágva” az eleje. Annak idején önhatalmúlag a többiek döntése ellenére utólag Ő cserélte ki a két dalt, mire Bruce be is rágott. (Megjegyzem jól tette.) Így értette sok évvel utána, hogy “a Gangland helyett a Total Eclipse-t kellett volna a lemezre tenni” csak Ő zugiban kicserélte a többiek háta mögött. A Total Ecklipse önmagában nem egy rossz dal de elképesztő kakukktojás azon a gyors pörgős albumon, talán még a Killersen elment volna.
Imádom ezt a számot (is) erről a lemezről, meg a Number-Piece-Powerslave szentháromságot. Nálam itt van szinkronban legtökéletesebben a zene stílusa, Bruce hangja, egy tökéletes hiba nélküli korszak.
És jó hogy ez a szám került fel a lemezre. Most végig is hallgatom. Még mindig libabőrös vagyok, amikkor annak idején először hallgattuk a Number-Powerslave albumokat a kazetta két oldalára felvéve gimisként. A BMV-re mentünk vonattal a fizikatanárunkkal és már a vonatállomásra menet felébresztettük a dübörgő Médennel a fél város. Pestig oda-vissza ez szólt.
BNV bocs
Király, amikor Adrian néha mellényúl és egy-egy “Ha-hah”-val elintézi! 🙂 🙂
Ő is emberből van, na! 🙂 🙂
Feltételezem, hogy emlékezetből nyomta, max előtte elpróbálta egyszer-kétszer. Azért ez a szám majdnem 40 éve született, és e cikk szerint nem is játszották azóta!
Vagyis simán belefér ennyi gixer, ezért is “ha-hah”-ozott, mikor mellényúlt.
nem, csak kiöregedett
Szerintem is egy rohadt jó szám, és abszolút illeszkedik a lemezen a többi dalhoz. Kár lett volna, ha lemarad…
És Adrian egy hatalmas fazon (amellett, hogy milyen jó gitáros).
Mi van öreg? Beszívtál?!
Ez bizony egy nagyon jó dal, Steve miatt nem játsszák sosem élőben, mert nem szereti.
Ami még a dal pikantériája, hogy lemaradt a felvételről Dave szólója…:-)
Kíváncsi lennék arra a szólóra nagyon, kár hogy nem tették fel a remasternél.
A történet szerint a társaság nem volt éppen szomjas a dal felvétele alatt, így maradt le az a szóló. 🙂
Őszintén szólva én kezdek affelé hajlani, hogy szerintem ez a lemaradt szóló sztori csak rizsa… Jó, lehet, hogy a srácok be voltak b.va, de ott volt Martin Birch… Őmellette nem hiszem, hogy csak úgy lemaradhatott szóló, vagy bármi… Ahogy hallgatom a dalt, annyira nem hiányzik oda semmiféle szóló, annyira tökéletes így, annyira ott van az, ahogy a szóló után a kíséret kvázi “üresjáratban” viszi tovább a sodró tempót, annyira húzós, hogy lehet, hogy Adrianék terveztek oda szólót eredetileg, de szerintem Birch részéről ez tudatos volt, hogy lemaradt.
Sako!
Esküszöm ezen filóztam én is és már elkezdtem írnia a mondókámat, de aztán felénél kitöröltem mondom nehogy Promises lehurrogjon, hogy mit okoskodom. De te önbizalmat önöttél belém újra és ezt köszönöm.
Hogyan lehet ittasan lemezfelvételt készíteni?
1. Lehetőség mondjuk a többiek részegek voltak, de Dave pont nem. De akkor miért maradt le a gityószóló?
2. Lehetőség, hogy még Martin Beatch is be volt rúgva pont arra a az időre mikor Dave feljátszotta így elfelejtette benyomni a felvevőgombot.
Nem sorolom tovább a lehetőségeket, mert az egész teli lenne önellentmondásokkal. Lehet Dave spiccesen éppen imprózott valamit amit nem is akartak lemezre tenni, az egész sztori úgy sántít ahogy van.
Nektek nem tűnt fel, hogy mennyire gáz ez a stúdió, pláne hogy a világ legjobb volt gitárosáról van szó. Ez csak egy sz@r padlásszoba, nézzétek már azt a burkolást az ablaknál nem tudom ti hogy vagytok vele de nekem ez csalódás én legalábbis több igényességet várnék egy legendától, akinek ráadásul még két-három bankszámlája is lehet hogy elrejtse a jövedelmét az adóhtóságtól mert annyira gazdag.
Ez házistúdió. Vagyis a házában kialakított munkahelység, ami demófelvételek elkészítésére használatos. Itt dolgozik amikor komponál.
Nem igazi rendes stúdió ahol már zenekarként rögzítik azokat a felvételeket, amiket az albumokon hallasz.