Az NPR Music már 2008 óta közvetít meghitt hangulatú, unplugged hozzáállású, rövid házikoncerteket, amelyek szerepe még jobban felértékelődött a koronavírus-járvány korlátozásai miatt. A tegnapi vendég az alternatív rock dívája, Tori Amos volt.

A sorozat házigazdája az NPR Music, amely a legnépszerűbb amerikai közrádió projektje. Küldetése a közszolgálati zenei műsorszolgáltatás és eredeti szerkesztői tartalmak előállítása a zene felfedezése jegyében.
Az első Tiny Desk koncert ötlete Bob Boilen és Stephen Thompson zenei szerkesztők fejéből pattant ki, miután egy nagyszabású médiaeseményen nem hallották a zenét a közönségzajtól. Thompson azzal viccelődött, hogy a zenésznek – aki Laura Gibson folkénekesnő volt – Boilen asztalánál kellene játszania. Egy hónappal később ez meg is történt, Laura Gibson volt a Tiny Desk széria első fellépője. A kezdetben havi rendszerességű koncertek frekvenciája mára heti 2-3 alkalomra nőtt, az előadások száma lassan közelít az 1300-hoz, amelyeket összességében több milliárdszor néztek már meg.
Bár a streamelt zene stílusa elsősorban az alternatív-indie vonalon mozog, kerülve a populáris megszólalást vagy a tömegízlést, mégis megfordultak a sorozatban olyan világsztárok, mint Robert Plant, Tom Jones, Ed Sheeran, Sting, a Coldplay, Chick Corea, Peter Frampton, Graham Nash, Dua Lipa, Billie Eilish, Suzanne Vega, Paul Weller, a Gogol Bordello vagy a Los Lobos.

Tori Amos énekesként és dalszerzőként sokak számára vált pédaképpé és kedvenccé több mint 40 éves pályafutása során. Most csak beült a Bösendorfer zongorához háttal a Wurlitzer orgonának, és minden egyéb zenei kíséret nélkül eljátszotta a népszerű Baker Bakert az 1994-es második (’Under The Pink’) stúdióalbumáról, majd a címadó dalt és a 29 Yearst a tavaly megjelent tizenhatodikról, amelynek ’Ocean To Ocean’ a címe. A három dal között két rövid átkötés anyatermészetről, lezárásról, klímaválságról, eltemetett traumákról.
15 rövid és nagyszerű perc.

Megosztás