Hat év után új Iron Maiden-dalt hallgathatunk The Writing On The Wall címmel, melyhez egy fantáziadús animációs kisfilm is készült.
The Writing On The Wall címmel új Iron Maiden-dal került fel a világhálóra, amelyet egy hosszabb beharangozó, ha úgy tetszik, kampány előzött meg. A világhálón megjelent egy ’Belshazzar’s Feast’ [Baltazár lakomája] feliratú plakát, amely Dániel könyvét idézi fel a bibliából, amikor Isten ítélete titokzatos kézírás formájában jelent meg a falon. Innen ered az angolszász országokban használatos mondás, hogy ha küszöbön áll valami rossz dolog, azt látjuk a falra írva. Egyes találgatások azt sugallják, hogy ez a szerzemény az új album címadó dala. A producer most is Kevin Shirley, a társproduceri munkálatokat Steve Harris látta el, nem mellékesen tucatnyi magyar specialista közreműködött a film elkészítésében, egyikük Simon Balázs, a londoni Blinkink animációs stúdió vezető munkatársa.
A klipben természetesen Eddie is feltűnik, mint egy gigantikus robotszamuráj.
A film forgatókönyvének alapja a biblia, az eredeti történet rövidítve így szól:
[Baltazár király nagy lakomát rendezett főembereinek – szám szerint ezren voltak –, és ezer ember előtt itta a bort. A bortól ittasan Baltazár megparancsolta, hogy hozzák elő azokat az arany- és ezüstedényeket, amelyeket apja, Nebukadnezár elhozott a jeruzsálemi templomból. Abból itták a bort és dicsérték arany-, ezüst-, réz-, vas-, fa- és kőisteneiket. Ugyanabban az órában emberi kéz ujjai jelentek meg, és írni kezdtek a lámpással szemben a királyi palota falának mészfelületére. A király észrevette az író kéz ujjait, elváltozott az arca, s gondolatai megrémítették. A király bölcsei mind összesereglettek, de sem az írást nem tudták elolvasni, sem az értelmét nem tudták a királynak megmondani.
A királyné így szólt: „Van országodban egy férfiú, akiben a szent Isten lelke lakik. Ebben a Dánielben kiváló szellem, tudomány és értelem található az álmok megfejtésére, a titkok megmagyarázására és a legnehezebb kérdések megoldására. Hívasd hát ide Dánielt, ő majd megadja a magyarázatot!”
„Ó király, a fölséges Isten királyságot és nagyságot, dicsőséget és méltóságot adott atyádnak, Nebukadnezárnak. Amikor azonban szíve felfuvalkodott, és lelke kevélységében óriásnak érezte magát, lezuhant királyi trónjáról, és dicsőségét elvették tőle. Neked, Baltazárnak, az ő fiának szintén nem alázkodott meg a szíved, sőt inkább felfuvalkodtál az ég Ura ellen, dicsérted az ezüst-, arany-, réz-, vas-, fa- és kőisteneket, azt az Istent ellenben, akinek kezében van az életed és egész sorsod, nem dicsőítetted. Ezért küldte a kezet és ujjat, amely ezt az írást felrótta. Az írás, amelyet felrótt: mené, mené, tekél és parszin, a szavaknak ez a jelentésük: Mené – Isten számba vette a királyságodat, és véget vetett neki. Tekél – megmért a mérlegen és könnyűnek talált. Parszin – feldarabolta országodat, aztán a médeknek és a perzsáknak adta.
Még ugyanazon az éjszakán megölték Baltazárt, a káldeusok királyát, az országot a méd Dárius foglalta el.]
Hallgassátok meg Adrian Smith és Bruce Dickinson új szerzeményét, közben tanulmányozhatjátok a dal szövegét is:
Writing On The Wall
Across a painted desert lies a train of vagabonds
All that’s left of what we were it’s what we have become
Once our empires glorious but now the empire’s gone
The dead gave us the time to live and now our time is done
Now we are victorious we’ve become our slaves
A land of hope and glory building graveyards for the brave
Have you seen the writing on the wall
Have you seen that writing
Can you see the riders on the storm
Can you see them riding ~ can you see them riding
Holding on to jury is that all we ever know
Ignorance our judge and jury all we’ve got to show
From Hollywood to Babylon – holy war to kingdom come
On a trail of dust and ashes – when the burning sky is done
A tide of change is coming and that is what you fear
The earthquake is a coming but you don’t want to hear
You’re just too blind to see
Have you seen the writing on the wall
Have you seen that writing
Can you see the riders on the storm
Can you see them riding Can you see them riding…
Riding next to you
Megöregedtem és a zenekar is. Miért írom? Mert azt veszem észre, hogy nem tudok mit kezdeni a „modern kor” zenéivel és zeni változásaival.
A Maiden régi nagy szerelem, és nagy kedvenc, de… a BNW előtti anyagok számomra tökéletesek, jó-jó, a 2 Blaze album nem anyira, de nah… Szal, a BNW nagyon betalált Nálam, a DOD már számomra tartalmaz töltelék nótákat, a Matter még bejön, bár Nekem személy szerint kicsit lassú, lehetne pörgősebb. A Mattert követő albumokkal meg őszintén szólva nem igazán tudok mit kezdeni. Be kell lássam, hogy a nagy kedvenc olyan irányba fordult ahol már csak meghallgatom, de elmarad a rajongás. A grafikai változás is zavar, mert D.R rajzait imádtam, de a többi inkább csak karikatúra Nekem, bár akad kivétel is.
4x hallgattam meg az új dalt, most indítottam újra el, ízig-vérig Maiden, de ez a szám simán helyet kaphatott volna a TFF albumon is…
Visszatérve a soraim eleji gondolathoz, meghallgatom ezt is, nagyon-nagyon soxor, de közben arra gondolok, hogy a nagy kedvenc tudott változni, de Én nem, vagyis csak kisebb mértékben. A rajongás meg lemaradt velem úgy a 2000-es évek elején.
Crusader igazad van, majd meg is kapod a magadét egy pár embertől velem együtt. ?
Nem az a baj hogy megöregedettek és változott az irány,mondhatjuk ez természetes. Ez a dal viszont Maiden szinten nem jó.?
Nekem amúgy a Book of Souls ugrott be,mintha arról maradt volna le anno.
Titkon remélem is, hogy így van, és az új lemezen sokkal jobb dalok lesznek. ?
A dal közepesnél gyengébb a Maiden szintjén,viszont a klip tetszik. Jó látni a végén a magyar neveket.
Mivel közeleg egy új album ezért időrendi sorrendben visszafelé végig hallgatom az összes albumot. Most értem a ’80-as évek albumaihoz és végre fellélegeztem mert kínszenvedés volt néhány album unalmassága. Se, riffek, se tempo, önismétlések. De a drága nyolcvanas években mindent tetszik és még most jön a Powerslawe.
Ez dal meglepett mert bár sok újdonság nincs benne de egyszerűen jó, minden a helyén a szóló gyönyörű és Nico nem veri szét a dalt.
(Ja, a múltkori unisonos eszmecsere után, a Maiden minden albuma tele van vele)
RobOtto: ez a szóló esküszöm nekem olyan mintha nem is lett volna, már első meghallgatásra is. Szerintem ez nem erény, de most majd jobban fülelek, csodálkozom hogy neked ez tetszett. A dal első perce meg tisztára olyan mintha valami amerikai rockzenekar játszana, és később sem lesz maidenes ami megint csak nem erény a számomra.
Én nem értek egyet veletek rossz irányváltás megöregedés stb. Ez a dal csak simán első meghallgatásra középszerű, második meghallgatásra meg kimondottan gyenge. Nem az iránnyal van a baj, a legutolsó albumon is van néhány dal ami szerintem kenterbe ver sok klasszikus gyöngyszemet. Ez a dal olyan mint egy maxi B vagy minek hívják, ami nem kerül fel a stúdióalbumra. Nem tudom, hogy rajta lesz-e de ha nem, nem értem minek ilyet megjelentetni. Ha meg rajta lesz akkor meg az baj mert valóban gyenge mikulás csak szerintem nem az irányvonal miatt.
Ízlések és pofonok. Egyébként emlékezet a Krokus Angel of my dreams dalára ami nagy favorit.
Érdekes a 3. meghallgatás után egyre jobban tetszik a szóló, meg úgy az egész dal is, most meg már úgy a 12-re nagyon bejön.
Harmadik meghallgatásra és figyelve az ajánlott gitárszólót nekem pont azért nem tetszik, mert ez amerikai rádiós rock. Az egész úgy ahogy van, nem is metál. Tán pont ezért készült hozzá klip, ez a dal ugyanis tipikus “populáris-rock” kategória.
Nekem ez tetszik, lehet pont, a rádió rockos, kicsit country-s -Kotzen-es?- beütés végett, de első blikkre bejön.
Country-s zeneszám Bonjovi módra. A gitárszóló elmegy, de kissé el van nyomva az alaptémához képest, úgymint az ének is. Nem egy “izgalmas, mozgalmas” nóta. Többet vàrtam tőlük. Remélem nem lőtték el ezzel a gyengécske produkcióval az összes puskaporukat.
Esküszöm pont a Kotzenes szálat akartam én is említeni az előző hozzászólásomban csak nem jutott eszembe a pali neve.
A szólók kb 03:45 és 04:30-tól szólnak, nem is rosszak, főleg az utóbbi, elég hosszú is. Hát nem a legjobb számuk, biztos lesz jobb is majd az új LP-n. Arra jó, hogy az érdeklődést fenn tartsa a zenekar felé és ez sztem sikerült 🙂
Rájöttem, hogy Nicko a hunyó ebben a dalban (is). Az eleje jól indul, aztán Nicko átmegy ebbe a vendéglátós, tesze-tosza dobolásba, amitől a dal úgy szétfolyik mint a palacsintatészta. 😀 Bruce és a gitárosok javítanak a dolgon, de a dal mégis teljesen középszerű lesz Nicko sablonos puhány dobolásától.
Egyre jobban visszasírom Clive feszes, bivalyerős de mégis technikás dobolását.
Én pont azon füleltem, hogy ez még a ötcsillagos Sonorral lett felvéve vagy a nevesincs elképesztőkretén hangzású angol trágyával.
Amúgy ez érdekes, Rob Ottónak meg pont az tetszik, hogy Nickó “nem üti szét a dalt”. Nem tudom eldönteni, hogy erre a dalra lehet-e egyáltalán agresszívebben dobolni, nekem a dallama és ritmusa is meglehetősen “lájtos”. Elméletileg lehetne rá gyorsan és erőteljesen dobolni de akkor nem lenne disszonáns..?
Már megint agyaltok… csak a lényeget nem látjátok (halljátok) 🙂
Ez nagyon rendben van.
Ugye…
Minél többször hallgatom meg annál jobban tetszik, bár közelében sem lesz a kedvenceimnek. Ez igényes rádiós rock és néhány röpke harmóniától eltekintve a szóló első harmadában szerintem köze sincs a Maidenhez.
Ez egy alsó középkategóriás dal.
Nem Maiden és nem is metál, csak épp ők adják elő…ez sima rockzene.
Nicko dobolásával semmi baj, ezt Clive sem oldaná meg jobban, egyszerűen ezzel a lassú málházós tempóval nem lehet többet kezdeni. És az is baj hogy a dob hátra van keverve és szar a hangzása…ez régi probléma.
Amitől szétfolyik az a 3 gitár.
Itt nincs feszes riffelés, olyan öreguras az egész…
Majdnem jobban illene a Smith/ Kotzen albumra…
Dickinson ( kis túlzással ) egy hangon kántál a verzékben, csak a refrénben nyit valamelyest…de ehhh….egyszerűen nem jó a dallamvezetés..
Egyszerűen nem tudom megérteni hogy minden régi nagy banda a saját igazi stílusát modern formában hozza manapság és jól…a Maiden meg jóformán stílust vált.
Csak remélni tudom hogy az új albumra ez a dal fel sem kerül…
Hallgasd meg mondjuk az Aces High-t, talán a Prisonert, 2 minutest…aztán ezt.
Azután megértesz.
Menthol be kell lássam, hogy 100%-ban igazad van. Bruce sem “játszik a hangjával” mert az alapdallamok által be van szabályozva. Nicko ahol kell (és elsősorban lehet) erősen dobol, ehhez elég csak meghallgatni a Felhők birodalmának közepét a fergeteges dobszólóval. (Ha meghallgatom a Desperadót Clivvel, biztosan nem mondanám azt hogy az Intruders dobosa játszik mert arra meg úgy nem lehet.) A dobhangzás amúgy nekem sem jön be, mintha nem lenne elég mély vagy csak alul van keverve.
Ennyi okos tojást!!!
De nagyon igazad van… nem akartam mondani (írni).
Kijön egy új szám 6 év után, kapnak (a Maiden) hideget/meleget, sz@r a gitár, az ének, a dob, az egész úgy, ahogy van… hihetetlen, mindezt első hallás után!
Majd a többség (furcsa, mi?) meghallgatja még egyszer, kétszer, hmmm nem is olyan sz@r, egész jó ez a dal, de mégis nem olyan mint a… Aces High, 2 minutes, Prisoner… stb…
Ember, eltelt 35+ év!
Te olyan vagy, mint 20/30/35 éve??
Nagyon gáz, a többségetek, Maiden rajongók, mi?
A jó múltkor azon sírt vmelyikőtök, hogy a koncerteken nem azt kapja a pénzéért, amiket ő szeret és márpedig igenis elvárja azokat a számokat, jószerivel követeli… és most osztjátok az észt mit és hogyan kellett volna írni az új számban/ vagy épp helyett.
Gondolom/sejtem az összes agysebész kritikusnak van saját és jól menő zenekara legalább 30 éve a csúcson, igaz? Mennyire szánalmasak vagytok!
Viszont szórakoztatóak, ennyi hülyeséget leírni…
Na…, feldobtam a magas labdát, el is megyek aludni 🙂
A sok akadémikus (ismerjük a kifejezést?), aki megszólítva érzi magát bátran válaszoljon a fentieknek megfelelően, hátha jól indul a holnap reggelem is, tegyetek róla 🙂
Tehát a rajongó kritikátlanul köteles mindent éljenezni amit a kedvenc zenekara csinál. Ha jól értem, ezért rajongó. Egyébként ez az állapot teljesen normális kamaszkorban, általában azonban mindenki kinövi.
Lehet kritikusnak lenni úgy is, hogy szeretsz (feltételezem a közönség jelenlevő rész nem rajong) egy zenekart. Én nem vagyok sem Maiden rajongó, sem pedig olyan aki különösebben kedveli a Maiden zenéjét. Meghallgatok egy-egy lemezt ami bejön. Ebből a nézőpontból azt kell mondjam, ez egy közepes dal. Ha Maiden, ha nem Maiden. Kicsit Bruce solo dolgaira is emlékeztet, valahonnan a kórus nagyon ismerős (Chemical Wedding talán?). Semmi baj azzal sem, ha egy zenekar változik, vagy már nem azt a vélt vagy valós színvonalat hozza mint régen. Ennek egyébként pszichológiai okai is vannak (mármint, hogy miért vagyunk kevésbé nyitottak), de amellett sem lehet elmenni, hogy a zenekar sem a régi. Én nagyon ritkán tapasztalom, hogy valamit “jóra” kell hallgatnom, de az soha nem az Iron Maiden volt, hanem jóval komplexebb zenék. Azoknál sem mindig tudtam eldönteni, hogy azért kell-e jóra hallgatnom, mert ragaszkodom hozzá, hogy tessen (ugye így ragozzuk?), vagy pedig tényleg jó, csak nem bírtam befogadni. Na mindegy. A Maiden túl van sztárolva. Bruce már inkább szenved mint énekel egyébként is…
Köszi bakker ez jól esett Ádám. És akkor a Metalka, Guns, Ac/Dc istenítve vannak.
Nazgulok motoron! 😀
De Zsolti én már 30 éve szeretem a zenekart, csak az okozott csalódást hogy még mindig nem csinálták meg a Seventh Son második részét ahol az elbukott 7. fiú időközben felnövekedett 7. fia visszaállítja a kozmikus egyensúlyt a világban. Hülyék, hogy egy ilyen magas labdát nem csaptak le holott a történet folytatása adja magát.
Azért nem írták meg (vagy lehet, csak még nem tudunk róla), mert ha kijönnek egy Seventh Son part2-vel, akkor félő (és az ő esetükben nagyon), hogy nem lenne annyira jó, mint a nagy előd, így ezt nem birizgálják. A Helloween-él is pont ez volt a nagy összeborulás előtt, hogy jött a harmadik Keeper, és hát nem volt mindenki elájulva tőle.
Akiknek nem tetszik e dal, semmi baj, nézzük majd meg, hogyan épül be az album többi számai közé, és aztán kapunk egy eredményt.
Egy másik honlapon azt írták, hogy ebben az évben fog kijönni az új stúdió album. Erről lehet valamit tudni? Én optimista vagyok, mert az elmúlt évtizedekben jellemzően a gyenge dalaikat klippesítették meg.
A szánalmas/akadémikus/észt osztó, nagyon gáz sorba jelentkezem,hogy Bodnár Zsolt napja jól induljon,?aki csak ezeket tudja szajkozni:
-van jó menő zenekarotok a csúcson
-olyanok vagytok mint 20/30 éve
-nagy rajongók vagytok
-egyszeri meghallgatás után szaroztok, stb
Igenis azok látják jól a dolgokat a Maiden-nel kapcsolatban,és le is merik írni, hogy ÖNMAGUKHOZ KÉPEST rettenetesen megtorpantak,sok a teljesen felesleges ismétlés dalokon belül,(a kevesebb néha több) hangzásuk sokkal jobb kellene legyen(amire minden adott)
S igen, ez a dal inkább egy Smith/Kotzen albumra való,s Bon Jovi-s, Krokus-os hasonlatok is jók,MAIDEN SZINTEN EZ NEM IS töltelék dal, hanem maxi B ahogy valaki leírta.
Tovább nem is elemzem, a közel 7:30-ből kb 2 perc ér valamit, a többi felejtős,gyenge,nem Maiden.
PS:Gondolom Bodnár Zsolt te ugyanúgy dícséred a 20/30 meglévő barátaidat esetleg párodat, akiket szeretsz,ha valami hülyeséget/rosszat csinálnak, mint amikor valami jót. ?
“öreg metalos”:
gondolom ez egy ironikus hsz akart lenni, ne légy nagyon csalódott, fogadd el, hogy nem lesz még egy The Number of the Beast, vagy egy Seventh son…
A gond az, hogy a hozzá szólók nagy része képtelen ezt megemészteni, manapság is a 35-40 évvel ezelőtti ikonikussá vált számokhoz mérnek mindent: “mé’ nem olyan?…”
Ha meg jönne még egy Trooper, akkor az lenne a baj…
“V.Starkwell”-nek:
Nem szajkózom, csak egyszer írtam, talán most már fogom, hogy sikerüljön 1-2 fafejbe beleverni 🙂
Nos, akár még igazad is lehetne pár dologban, de…
-Persze, hogy szóvá teszem az egyszeri hallgatás utáni kinyilatkoztatásokat, mikor olvasom utána: ” hát azért nem is olyan sz@r, így a 3.-4. hallgatás után…”
-naná, hogy megy az okosság, itt mindenki producer és minimum az “allmusic.com”-nak ír rendszeresen kritikákat… igaz?
– a felesleges és hosszú ismételgetésekben igazad van, de hát ez megy a Blaze era óta, tetszik vagy sem (nekem sem!), ez van…
-de hát ez csak egy szám, egy dal, ki tudja lesz-e lemezen, vagy vhol másutt? Talán csak egy próbálkozás a pandémia alatt, hogy ne halljanak meg az unalomtól… B oldalas? ja lehet és?
– nem nektek/nekem/nekünk írnak számokat, furcsa mi? Maguknak, ha még szeretnek zenélni. Ha nekünk írnak, már rég rossz!
-PS: a 20/30 éves barátaimat, páromat tolerálom, elfogadom ők sem azok ma , mint anno. És nyilván a tettek súlyától függ ez az elfogadás, igaz?
De itt, föntebb ez csak egy új dal, amit most megosztottak velünk, nem bombát dobtak a világra…
Zsolt, most nem azért de ez már csak egy se füle se farka összefüggéstelen szájkarate. Miért nem azt a baromságát róttad inkább fel Ádámnak, hogy Dickinson éneklés helyett már csak szenved.. Én meg már csak szilárdat pisilek egy idő óta.
Tényleg csak ugratni akartalak, ezek szerint azért vág az eszed. Ettől függetlenül alapvetően a lesajnáltakkal értek egyet beleértve magamat is..:( Nem az a gond, hogy nem születik Number, Trooper stb. 2, hanem hogy ez a bemutatott dal nem minőségi a zenekar szintjén. Annyiban neked adok igazat, hogy akik itt siratták az évtizedekkel ezelőtti albumoktól eltelt Maiden korszakot szerintem meg a másik érthetetlen véglet. Azonban pl. Menthol meg Assassin nem igazán tartozik ezek közé én meg biztosan nem. (Szerintem pl. a Dance album kenterbe veri a Seventh Sont..) Mindettől függetlenül ez a bemutatott dal Maidenhez mérten csak szimplán gyenge.
Kedves Bodnár Zsolt! Nem akartam belefolyni az eszmecserébe, de most azt gondolom, egy picit mégis. Én imádom a Maident, de ez a szám, sőt az utóbbi anyagaik nekem sem jönnek be, hogy ne mondjam unalmasak. Attól, hogy változnak, öregednek, még lehet izgalmas, lendületes számokat írni magas szinten, de ezen tényleg kár vitatkozni, mert vannak olyan rajongók, akiknek az újkori (2000 óta) albumaik jönnek be pl. a művészi igényesség miatt, nekem sajnos ezek végeláthatatlan kobzosdalok.
Viszont azt a mondatodat, hogy még jó, hogy nem nekünk (rajongóknak) írnak, hanem maguknak, és ha nekünk írnának az már régen rossz, gondold át. Ha egy zenekar, művész csak magának alkot, akkor bezárja maga körül a kört. Egy közönséghez szóló művésznek alapvető, hogy a közönségnek kell alkotnia, jó értelemben véve ki kell szolgálnia (ne vedd istenkáromlásnak). Csak ekkor jön létre a katarzis, jelen esetben a zenekar és a közönség közötti varázslat, ami a rajongásban mérhető. Én ezt hiányolom, mindamellett, hogy bármelyik általam kevésbé kedvelt Maiden lemezt veszem, sok zenekar összehugyozná magát, ha egész pályafutása alatt csak megközelítené azokat.
Kedves spiritknight!
Sajna 60 egynéhány évesen már nincs meg az a tűz és lendület a zenészekben (főleg ebben a stílusban!), hogy azt, vagy hasonlót produkáljanak, mint 20-30 évesen…
Ezt elfogadjuk vagy sem, sztem így van.
Az én bajom inkább az, hogy páran első hallás után brutál nekiestek, így, meg úgy sz@r…
Nem mondanám azt sem, hogy nekem tetszik, sajna ez már így fog maradni, de legyünk optimisták, csalódjunk kellemesen a következő lemezükben!
Jó esetben van a zenekar, csinálják a számokat, ha minden stimmel még a közönségnek is tetszik, talán a producer sem baltázza el nagyon, mire a stúdiózáson túl lesznek.
Kevésbé szerencsés esetben van zenekar, vannak jobb/rosszabb számok, illetve van a producer, na majd az megcsinálja, hogy a közönségnek is jó legyen…
Sztem a Maiden már elég jól tudja, hogy mit csinál, aztán ez, hogy nálunk betalál-e…?
Anno gondolom Lemmy is kapott hideget-meleget a hardcore (Ace of Spades-en nevelkedett ) rajongóktól, mikor kihozták az “1916”-ot. Aztán lassan (majdnem) klasszikussá érett az a lemez is.
És egyébként így van, ahogy a végén írod: “… kevésbé kedvelt Maiden lemezt veszem, sok zenekar összehugyozná magát, ha egész pályafutása alatt csak megközelítené azokat. “
Én 1980 óta ismerem/kedvelem őket, túl vagyok jó néhány hazai és külföldi koncerten, némileg megengedőbb vagyok a kisebb-nagyobb kisiklásaikkal szemben. Főleg az életmű első felét, ha tekintetbe vesszük, nálam már írhatnak bármit, nem tudják lerombolni amit felépítettek…
Van-e a stílusban másik zenekar, aki ennyi évtized után is a vége felé full hibátlan, előre mutató zenéket alkotott? Talán a Slayer zúzta végig (szinte) megalkuvás mentesen a karrierjét. De ott is találnánk rajongókat akik szerettek volna még 15 Reign in Blood-ot…
Miért játsza az AC/DC koncerteken a Whole Lotta Rosie-t és Let There Be Rock-t negyed óráig ?….meg Angus a szólóját még negyed órát ?..helyette eljátszhatnák a The Writing On The Wall a Maidentől…..mely addig érdekes amíg “amerikai rádió rock” utána sajna uncsi ….mint minden a No prayer óta…..( megveszem őket, mindig, csak tudnám hogy minek, és valószínűleg ezt is megfogom, mert…… )…Sevent son…rules !!!!!!! :):):)….
A maidennek már nem kell bizonyítania semmit !! Ez tény!én tisztelem őket munkásságukat ,és azt is ,hogy ők folyamatosan azért írják az új dalokat és nem csak a régmúltból akarnak megélni ….de sajnos ez a dal is olyan semmit mondó mint a legutóbbi lemezeik , egyszóval bele alszom …és mintha már vagy 4 lemez óta ugyan azt a dalt hallanám ! Alapvetően nem lenne ez rossz dal , a gitár téma, dallam tökre rendben van ! viszont ez a nyugdílyas tempó szerintem ,haza vágja az egész dalt ,egy kicsit gyorsabb tempót ha diktálna a dob “más lenne a fekvése a “gyereknek !
Omisent ha te belealszol a Great Unknowba meg a River goes down-ba akkor te hülye vagy, máár bocs.
Ejnye, ejnye… 🙂
Amúgy a “River Runs Deep”-re gondoltál?
Szeptember 3-án jelenik meg az új lemez, Senjutsu címmel!
Az igen, köcike. Már számcímek, borítókép, minden játcik.
Szép estét mindenkinek! Miért van egy Somewhere In Time-os érzésem a borító kapcsán? Ugye anno Dickinson azt nyilatkozta, mikor készült az überklasszikus lemez, akkor ő épp nem tudott ráhangolódni a keményebb zenékre, mivel kifacsarta teljesen a Powerslave lemez turnéja (World Slavery Tour ’84-’85). Írta dalokat, csak ilyen Jethro Tull szerű anyagokat sikerült, akusztikus gitárral, ami persze nem ment Harris rostáján.
Na sziasztok felebarataim.Hat jo magyar szokas szerint,jol lehuztatok a The Wrinting On the Wall,es az uj boritot meg mindent.Uj kifejezesek latnak napvilagot,pld nyugdijas tempo,country,radio rock ,Bon Jovi,meg jo hogy nem kapta meg a pop metal cimket is.Inkabb szerintem az uj dal a bevezeto kornyeken jobban hajaz hangulatilag a Jerusalem re,Dickinson szolo.Es kvazi lazasagnak tuno,igen is hajlik es merit a folk bol.Mi is a 80 evek Maiden jen szocializalodtunk,de szamunkra nem lenne erdekes pld Powerslave II.A Seventh Son meg talan nem biztos hogy bolygatni kene.Aki rovid dalokra vagyik halgassa a regeiket please.Hat eddig meg az eggyik gond az volt,hogy nem valtoztat semmit a Maiden,na tessek most.Dickinson meg mindig jol Enekel am,foleg csak ugy ket rosszindulatu rakos daganat utan is lassan 63 evesen.A hangzas az majd kiderul egy ben es eredetiben.Hat igen ajanlott producer megprobalhattak volna anno a Roy Z,vagy az Andy Sneap. et.Hat eleg megoszto lemez itten egy ket lokalis producer nek,de sebaj.Nem is lenne a fo gond,hogy valkinek valami nem smakkol.Hanem,ahogyan talalja es kozben,vagy legalabb is resz ben ertelmetlen dolgokat hord ossze vissza magan.Na ez az ami bol nem kerunk am!!!!!Elfogadhato ha netan valaki szivehez nem all kozel.De azert annyi tisztelet kijar nekunk es a Maiden nek,mert akar lehet a befejezes is am…
Na végre egy korrekt és mértéktartó hozzászólás. Minden mondatoddal egyetértek!
A többiek meg (tisztelet a kevés kivételnek…) ” ülj le fiam, 1-es! “
Azért kicsit vissza lehetne venni a stílusból…(“ülj le fiam,1-es”l
Egyébként nem a rövid dalokat hiányolom. Azt mondtam,hogy az utóbbi lemezeiken a rövidebb dalok nem voltak túl jók és most is van egy ilyen félelem bennem,de azt is írtam hogy ne legyen igazam. Ettől függetlenül én is nagyon várom az új lemezt.
Szerintem tök jó, nekem bejön a dal. Nincs baj a dobbal és gitárokkal az ének is rendben.
Én kedvelem az újkori lemezeket is, és az sem baj ha elalszom rajta. Legalább relax. 🙂
IM koncerteken még nem sikerült elaludni, mindig jó hangulat volt, még vén fasz létemre sem. Yeeeaahhh
Firebreather-nek: Te épp a kivételek közé tartozol a hsz-od alapján, pont nem neked szól(t), amit páran sérelmeztek… Igazad van, vissza lehetne vennem a stílusból, ezt majd címezd azon zombiknak (agyhalottak) is, akik egy gyenge minőségű youtube felvétel alapján egy hallgatás után egyből lehúzzák a Maident… sőt még azt is megmondják (mert ők “rajongók” ), hogy mi és hogyan legyen a lemezen, koncerten. Nahát. Aztán pár napja, gondolom már többször is meghallgatták a megjelent új számot, kussol-ja bocs, szép csendben lapít- az összes, mert hiszen nem is annyira rossz az…
Na, de befejezem, a legtöbb úgysem érti, mindegy. Talán “kiöregedett_metálos II” mondatait könnyebb felfogniuk 🙂
Zsolt,jól van,akkor ezt megbeszéltük 🙂 Nincs gond es igazat adok is Neked 🙂