Nagy a pörgés az SFV zenekar háza táján. Készül a bemutatkozó album, új videóval jelenkeztek, tegnap bemutatkoztak az M2 Petőfi TV Friss című műsorában, ma pedig fellépnek az Oldalvágány Fesztiválon.
Az SFV zenekar a ’80-as évek dallamos hard rockjának modern reinkarnációja, a hónap elején elején jelent meg az első hivatalos klipjük az októberben napvilágot látó ‘We Are’ album előzeteseként. Interjú Sárközi Márton gitárossal [] és Szórádi Olivér énekessel [].
2018 óta zenéltek együtt. Hogy jött, hogy nektek ezt és így kell játszanotok?
Szerintem mindannyiunk szíve csücske a 80-as évek – még ha nem is éltünk benne –, így onnan van az inspirációnk jelentős része, de inkább revivalnek kategorizálnám magunkat, mivel törekszünk modernebb elemekkel felépíteni a számokat, úgy, hogy mindenki számára befogadható legyen. Rám legnagyobb hatással a Guns N’ Roses volt, de a korszakból talán még az AC/DC, Aerosmith, Def Leppard, Mötley Crüe, Van Halen és még sok más hasonló zenekar inspirált. Mai, modernebb előadók közül pedig a Steel Panther, Toska, Dorje, Velvet Revolver zenéit hallgatom.
Mindenképpen revivalnak mondanám magunkat. Igaz, én Whitesnake-en, AC/DC-n és Deep Purple-ön nőttem fel, de ettől függetlenül az ő zenéjükből csak az egészséges mennyiséget emeltük át a miénkbe. Az eggyel modernebb kedvenceim pedig a Foo Fighters, a Rival Sons és a Black Stone Cherry. Velük nem lehet félrelőni, és hihetetlenül nagy mennyiségű inspirációt tudtak adni nekem.
2018-ban volt egy közös buli, még Kolos [Németh Kolos basszusgitáros] nélkül, amin még blues-rock klasszikusokat dolgoztunk fel. A következő felállásban már volt Kolos, viszont Bálint [Slezák Bálint dobos] nem. Egészen addig, amíg el nem kezdtük a We Are című számot, akkor szállt be közénk ő is. Ez volt 2019 közepe vagy vége talán.
Ha valaki rátok néz, akkor beugrik az elsőlemezes Guns N’ Roses, a Poison, a Warrant, de a korai Faster Pussycat is. Lehet ma még szerezni ilyen ruhákat?
Bálint volt főleg a tettes, ő alakította ki a legtöbb ruhakombinációt, de az elmúlt évek során mindenki tett bele egy kicsit a saját stílusából. Nagyon érdekes látni, ahogy egymás ízlésvilágát befolyásolva létre tudunk hozni egy közös stílust.
Jelenleg is az övé a ruhák nagy része, azóta már személyre szabottan vannak szettek. Szerintem az effajta megjelenés elég nagy része a színpadi show-nak.
Láttam a klipben és a stúdióból fotókat, ahol egy mai szemmel óriási dobszett volt és ilyenkor felmerül a kérdés, hogy mennyire tudja magát egy ilyen zenekar tartani azokhoz a klasszikus módszerekhez, amikkel a kedvenc lemezeik vagy fő hatásaik készültek?
A mai világban sokkal rugalmasabbnak és kezelhetőbbnek bizonyul minden téren a modellezés. Nehéz volt lenyelnem, mert amúgy jó ideig elfogult voltam a rendesen megtekert fej + láda mellett. Mikor megnyertük az NKA Hangfoglaló program pályázatát, Pócsi István lett a mentorunk, aki gyorsan összehozott minket Nóniusz Gáborral. Nála átnéztük a számokat, majd hangszerenként nekiálltunk felvenni. A dobokat először elektromos dobszettel néztük meg, rendes cinekkel, viszont úgy nem volt az igazi. Ezért (szerencsére) úgy alakult, hogy a SuperSize Recordingban vettük fel Bálint hatalmas dobbcuccát elég durván bemikrofonozva. Ez egy háromnapos etap lett, ami mindannyiunknak egy életre szóló élmény volt. Ezután már Nóniusznál nekiálltunk a gitárfelvételeknek. Terveztük rendes analóg cuccon reampelni a sávokat, de végül a Neural DSP Archetype Plini pluginje mellett döntöttünk, mert nagyon jól szólt, amit az albumon hallani is. Kolos és Csabi szintúgy pluginekkel játszotta fel a részeit. Az énekfelvételek után a várva várt mix-master folyamatok jöttek. A végeredményt mindannyian imádjuk.
Egészen 2022 tavaszáig a zenekar mindenhova 2 Marshallal, egy GK-jel [Gallien-Krueger] és pedalboardokkal járt, aztán realizáltuk, hogy ez teljesen felesleges. A nyári fesztiválokon legfeljebb negyedórád van arra, hogy felpakold a zenekart a színpadra, emiatt is váltottunk modellezésre.
A We Are videója a napokban jött ki és nem tudom eldönteni, hogy a zenekar repült vissza az időben, vagy egy korabeli zenekart hoztak ide. Amit elvár az ember egy ilyen kliptől, minden benne van. Mennyire volt ez tudatos?
A We Are klipje volt életünk első ilyen tapasztalata. Lett volna egy konkrétabb történeti szál is a klipben, de végül úgy döntöttünk, hogy így lesz a lehető legjobb. Reméljük, tetszik!
Igen, eleinte több történet volt benne a zenélős részek helyett. Hatalmas élmény volt profi stábbal, ügyes statisztákkal az Analog Music Hallban forgatni. Lauter Attila volt a rendező és a fővilágosító, neki köszönhetjük a világító lábdobokat, meg minden megvilágítást, ami a klipben látható. Bikali Sanyi videózott,a színpadi felvételek hatalmasak lettek. Összességében elég fárasztó nap volt, elég durva ütemben folyt a munka, hogy az egész felvétel a koreográfia tanulásával, építéssel, pakolással és pizzaevéssel beleférjen a napba. A vágás során számtalan verzió született, a végleges vágatot Matyovszky Benedek készítette.
Mik a terveitek a jövőre nézve?
Először is, ha ősszel megjelenik a lemez, azt szeretnénk eljuttatni, ahova csak lehet. Minél több koncert, akár klubokban, akár fesztiválokon, és lehetőleg külföldre is szeretnénk eljutni. Szabadidőnkben már nekiálltunk új számokat írni, alig várom, hogy már játsszuk azokat is.
Az SFV tegnap bemutatkozott az M2 Petőfi TV Friss című műsorában, az interjú a képre klikkelve tekinthető meg.
Legutóbbi hozzászólások