Fires Of Babylon: Fires Of Babylon

írta garael | 2008.05.05.

Megjelenés: 2008

Kiadó: Metal Heaven

Weblap: www.myspace.com/firesofbabylon

Stílus: USPower

Származás: USA

 

Zenészek
Rob Rock - ének (ex-Impellitteri, Driver, ex- Warrior, ex-Axel Rudi Pell, ex-Joshua, ex-Angelica, Rick Renstrom, M.A.R.S.) Carl Johan Grimmark - gitár (Narnia, Saviour Machine, Planet Alliance, Beautiful Sin, Rob Rock) Lou St. Paul - gitár (Winters Bane, Throttle O.H., Session for H.A.T.E.) Kelly Conlon - basszusgitár (Death, Monstrosity, Vital Remains, Infinity Minus One) Bob Falzano - dob (Shatter Messiah, ex-Annihilator, Eternal Tragedy)
Dalcímek
01. Falling To Pieces (04:51) 02. Devilution (05:12) 03. When The Kingdom Comes (04:22) 04. Lake Of Fire (04:50) 05. Holy Resurrection (04:21) 06. Going Through Changes (04:28) 07. Lazarus Rising (05:26) 08. Revolution Coming (04:45) 09. Generation Of Destruction (04:26) 10. Castles Are Burning (05:07)
Értékelés

Ez az év a másodvonalas válogatott csapatoké: ott volt ugye a Dionysus bázisán megalakult Saint Deamon, az At vance és Freedom Call alapú Powerworld és most itt lángol a Fire of Babylon, soraiban tudva a Narnia-ban és Saviour Machine-ben is megfordult Carl Johan Grimmark-ot, illetve a Winters Bane-ből ismerős Lou St. Paul gitárosokat , de a Death, Monstrosity (stb) basszeres Kelly Conlon és az Annihilator-ban is megfordult Bob Falzano is ismerős lehet az agresszí­vebb zenét kedvelőknek. Mellettük azonban egy igazi feketeöves énekmester is képviselteti magát - ezzel is emelve a "dojo" hí­rnevét: Rob Rock már számtalan albumon bizonyí­totta, hogy hangjával és dallamérzékével egy bajnoksággal feljebb tudja juttatni aktuális csapatát, legyen az dallamos metal, vagy marcona power durvulat. Fantasztikus, hogy mennyi lemezen bizonyí­tott már jelen korunk egyik legalulértékeltebb énekese: a supergroup-nak mondható MARS projectben induló pályája gyenge lemezeket nélkülözve í­velt át Axel Rudi Pellen keresztül talán leghí­resebb csapatáig, az amerikai csodagitárossal összehozott Impelitteriig, de hallhattuk hangját a Roy Z. által létrehozott amerikai Warrior második albumán és az Avantasia első két részén. Jelenleg szólócsapatával, a Rage Of Creation - nel jelentkezik időről időre megbí­zható szí­nvonalú, vokális témákkal dúsan ellátott dallamorgiáival. A Fires Of babylon esetében szükség is van a mindent elsöprő kraftra. Jóllehet Rob mester közreműködött már igazi tökös US Power albumon - lásd Warrior kritikámat - , igazi tevékenységi közegére azért egy fajsúllyal lágyabb dalcsokor a jellemző: jelen recenzió tárgya ugyanis néha szinte thrash-be átforduló szigorú amerikai power, annak minden szükséges lendületével és keménységével. Persze mostani szólócsapatával néha maga is feszegeti a dallamos metal határait, de ilyen permanens bombázással azért régen szolgált - melyhez aztán az instrumentális logisztika nyújt remek és minden igényt kielégí­tő támogatást. Már maga a lemez borí­tója is hasonul kedvenc dalnokom szólópályáján belüli albumok "cover"-éhez: a bibliai ihletésű kép a megszokott Rob Rock keresztény szövegvilágához idomulva ad egységes koncepciót. A zenésztársak extrém metal múltja éppen csak nyomokban, egy-egy hangulati árnyalatként lelhető fel, a végeredmény szerencsére - persze már akinek - igazi tősgyökeres lendületes power, egy csipetnyi európai í­zzel, melyet igazából a dallamok hintenek a basszus-kiemelésű, gyakran ikergitáros heavy riffek fölé. Jóllehet a dalok egységes tempóban, lélegzetnyi szünetet sem hagyva gázolnak át a hallgatón, az instrumentális finomságok azért bőven szolgáltatnak egyedi jelleget a szerzeményeknek. Érdekes egyébként, hogy Rob dallamai mennyire magukban hordozzák a bibliai katartikus végkifejlet általi apokaliptikus feelinget, szinte filmzene-szerűen tolmácsolva a szövegi hátteret. Nincs is kiemelni való dal a lemezen, talán a nyitó power bomba, a Falling To Pieces üt egy árnyalatnyit nagyobbat - de ez betudható a kezdés lendülete okozta sokknak is - , valamint a málházós, epikus kifejtésű - de nem epikus hosszú - Lake Of Fire "párbeszédes" operás dallamai ütik le a szinkópát a fejekben, de ugyanilyen erővel emelhetném ki a Lazarus Rising komplex témájú, enyhén Crimson Glory í­zű kifejtését, valamint a galoppból vágtába csapó, záró Castles Are Burning dinamikus, keleties témaváltásos koncepcióját.

Pontszám: 8