fbpx

Within Temptation: The Unforgiving

írta MMarton88 | 2011.04.23.

Megjelenés: 2011

Kiadó: Roadrunner Records

Weblap: http://www.within-temptation.com/

Stílus: gotikus-power metal

Származás: Hollandia

 

Zenészek
Sharon Den Adel - Ének Robert Westerholt - Gitár Ruud Jolie - Gitár Martijn Spierenburg - Billentyű Jeroen van Veen - Basszusgitár Nicka Hellenberg - Dob (session)
Dalcímek
1. "Why Not Me" 0:34 2. "Shot in the Dark" 5:02 3. "In the Middle of the Night" 5:11 4. "Faster" 4:23 5. "Fire and Ice" 3:57 6. "Iron" 5:41 7. "Where Is the Edge" 3:59 8. "Sinéad" 4:23 9. "Lost" 5:14 10. "Murder" 4:16 11. "A Demon's Fate" 5:30 12. "Stairway to the Skies" 5:32
Értékelés

Soha nem szerettem a Within Temptationt. Komolyan. Többször nekifutottam, igyekeztem megbarátkozni velük, hallgattam a slágereiket, de egész egyszerűen elmentek mellettem. Valahogy ez az egész énekesnős, szimfonikus eurogót dolog untat Epicástól, Withinestől, Leaves Eyesostól. Aztán amikor Sharon összeállt Armin van Buuren holland dj fejedelemmel, végérvényesen leírtam magamban ezt a bandát. Erre itt az új Within Temptation lemez, én meg lelkendezek, mint kiskutya, ha új játékot kap. Mert valami egészen szenzációs lett!

 A ’The Unforgiving’ 4 év várakozás után látott napvilágot, ellenben a végeredmény olyan szinten profi, és igényes, hogy minden munkával töltött napért érdemes volt halogatni megjelenést. A 'The Unforgiving' egy konceptalbum, melyet eredetileg egy filmhez szerettek volna írni a hollandok, ám módosultak a tervek. Steven O'Connell (BloodRayne, Dark 48) és Romano Molenaar (Witchblade, The Darkness, X-Men) jóvoltából egy képregény kapcsolódik a lemezhez, mely azzal egyszerre jelent meg, és a sztorira épülnek a dalszövegek is. Ezen felül a csapat három rövidfilmet is forgatott a történetből, ezek közül kettőt már be is mutattak a nagyközönségnek. Egészen lenyűgöző az a fajta igényesség, amellyel eljártak, mind a hangzóanyag, mind a képregény, mind a rövidfilmek terén. Maga a sztori egy sötét hangulatú fantasy mese a bűnről, illetve a megtorlásról, a bosszúról. Érdemes elmélyedni a részletekben, rockzenekartól relatíve szokatlan, hogy egy történetet ennyire komolyan, és látványosan prezentáljanak.

Maga a zene pedig véleményem szerint a banda munkásságának csúcsa. Ha úgy tetszik, a hollandok ’7th Sonja/Mindcrimeja/Scenes From a Memory-je'. Minden eddiginél jobban szólnak, a nagyzenekari betétek hasonló fontosságú szerepet kaptak, mint a fémzenei elemek, és hála égnek, a langymeleg gótikus teszetoszaság is tovatűnt. Minden eddiginél több erő, érzelem, izgalom jellemzi a dalokat. Ráadásul Sharon is végre lezárta a tündérkisasszony szerepet. Dögösen, rendkívül hitelesen, színesen, érzelemgazdagon énekel. Az extrém magasságok helyett a dallamosság kapja a főszerepet, és jól is áll a hölgynek, no meg a daloknak, amit csinál.

Maguk a nóták minden eddiginél melodikusabbak, fülbemászóbbak. Gyakorlatilag bármelyiket ki lehetne emelni, egyenletesen magas színvonalon mozognak. Az első kislemez a Fasterhez készült, mely egy tipikus rockrádióba való slágerbomba. Személyes kedvencem a europoweresen gyors In The Middle Of The Night, de a tuti koncertfavoritnak ígérkező Iron is hamar belopta magát a szívembe. Balladák közül a gyönyörűséges Fire and Ice viszi a prímet, de a Where Is The Edge is hamar közönség-kedvenccé válhat. Gyakorlatilag bármelyik számot ki lehet emelni valami miatt, tényleg hihetetlenül jól összerakták a hollandok az albumot.

Pontszám: 8.5

Legutóbbi hozzászólások