Házibuli, sztárokkal és sztárjelöltekkel: Tim Ripper Owens, Thunderbolt, Crimes of Passion, 2010.09.23., Crazy Mama
írta Hard Rock Magazin | 2010.09.29.
Azért ez mégiscsak szomorú. A folyamatos újrakezdések, a vándorlás sztárcsapatból sztárcsapatba, a kívülállóság és ideiglenesség. A megbízhatóságon - amivel viszont Ripper újból és újból vérbeli, autentikus metal partivá változtatja bármelyik koncertjét - viszont nincs mit keseregni. Pláne, ha újból különlegesnek ígérkezett - a magyar kísérőzenészek szenzációja után - az este, hiszen a valószínűleg csak underground szinten ismert norvég Thunderbolt, és a semmiből előtűnő brit Crimes of Passion is színesítette a zenei palettát - természetesen a power/heavy metal berkein belül maradva... A bemelegítés - hétköznap lévén - kissé későn, majdnem pontosan 9 órakor kezdődött, azon brit banda segítségével, akit még legügyesebb barátunk, Gugli is alig ismer. A Crimes of Passion tagjai azonban nem zavartatták magukat, ismeretlen előzenekarhoz méltó vehemenciával vetették bele magukat múltidéző melodikus metaljukba. Főként Daniel Radcliffe énekes vonzotta a szemeket-füleket: ezzel a hanggal hazánkban simán dobogós lehetne, ráadásul az ő énektémái voltak azok, amik a sokadvonalnál előbbre mutató tendenciát kölcsönöztek az együttesnek. A Crimes of Passion ugyanis jó érzékkel ötvözte a NWOBHM és a kortárs power metal vívmányait, ám egy összetevő hiányzott a számok többségében: a könnyen megjegyezhető dallamok, és ezzel együtt egy kis minimális eredetiség. Sajnos a hangzás nem sietett segítségükre, ugyanis a Hangosító úr feljebb tolta a volume gombot az egészséges határnál, így az ének - az este egész hátralevő részében - alulmaradt a nagyon vaskos és domináns gitárokkal szemben. Talán ez is belejátszott abba, hogy - a balladisztikus hangvételű dalt leszámítva - nehéz volt megkülönböztetni a Crimes of Passion számait egymástól. A lelkesedés azért elvitte a hátán a koncertet, főleg az MTV-sztáraspiráns kinézetű énekesé, Dale Radcliffe-é, aki a kötelező pózolással és a magas tartományokban is magabiztos orgánumával - és persze félrecsapott baseball-sapkájával - jelentette az üde színfoltot a banda életében. Természetesen ők sem maradhattak Dio feldolgozás nélkül, így a Holy Diverrel zárták kb. 40 perces programjukat, ami már az első sort "elfoglaló" Thunderbolt zenészein kívül is megmozgatta a sajnos elég gyér számú hallgatóságot. Tomka A Thunderbolt volt az este második fellépő csapata, mivel korábban még nem láttam őket élőben, roppant kíváncsi voltam, hogy miként teljesítenek koncerten. Hamar meg is kaptam a választ: remekül. A csapatot majd szétvetette az energia, a lelkesedés, a nem túl nagy színpadot rendesen megzúzták. Mozgás, látványos összeállások, hatalmas elán, ez mind-mind jellemzi a formációt. Sajnos a hangzás messze nem volt tökéletes, ám mégis szimpatikusan, profin játszottak. A közönség nem nagyon ismerte őket, ám hamar maga mellé állította a csapat a publikumot. A műsor kilenc dalt tartalmazott, melyek közül több is a kiadás előtt álló, télen megjelenő friss lemezről csendült fel. A banda egyik legerősebb pontja az énekes Tony, aki remekül bizonyított a színpadon is, nem csak a stúdiófelvételeken, de a Marius/Pellik gitáros duó teljesítménye is megérdemelt minden elismerést. A műsorból nem hiányozhatott 'Love & Destruction' címadója, a klipes Call Out The Lions, a Bad Boys, de nagyot szólt az első lemezről a Lidless Eye, Crucified duó is. A készülő nóták közül a Fight rendesen megénekeltette az abszolút nyitott és lelkes közönséget. Roppant mód ígéretesnek tűnt a záró Metal Tide, melyet a csapat (a bulival egészével együtt) egyik legnagyobb hazai rajongójuknak, Garael kollégánknak ajánlott, aki katonai bevetése miatt sajnos nem tudott jelen lenni az eseményen. A Thunderbolt volt számomra a nap meglepetése, élőben igazán erősek, remélem, a következő album már meghozza nekik az ismertséget is szélesebb körben. Megérdemelnék. Setlist: Call Out The Lions / Bad Boys / Fight / The Moderators / Lova & Destruction / Special / Ledless Eye / Crucified / Metal Tide MMarton88 Nincs mit tenni, le kell írni újból: Ripper zseniális heavy metal énekes. Páratlan, amit művel, mind lemezeken, mind karrierjében - és mind a színpadon, ahol gond nélkül adja vissza égimeszelő sikolyait. Páratlan volt a fél évvel ezelőtti koncert is, hiszen magyar zenészek kísérték a világsztárt, és a megismételhetetlen alkalom annak ellenére töltötte meg majdnem teljesen a Crazy Mamát, hogy aznap a rock-metal színtér egyik legeredetibb együttese, a Volbeat adott fergetegpartit a Dieselben. Azt a világsztárt, aki ezúttal talán 70-80 embernek adott sikolykoncertet: a megismételhetetlenség aurája eltávozott, a koncertkínálat sűrűsödött, a pénztárca soványodott - és hát a munkanap se feltétlen kedvezett a koncertlátogatási rátának. Amit cserébe viszont a megjelentek garantáltak megkaptak, az a barátságos házibuli-hangulat volt. Merthogy így a legutolsónak érkezők is lepacsizhattak az első sorban Timmel, két számonként egyszer, mivel az énekes látszólag nem vette szívére a kis nézőszámot: igaz, hogy csak az első 5 sor volt tele, az viszont dugig. Valószínűleg a fanatikusok - egy lány pl. "Ripper The God" pólóban, amire Tim nem győzött meghatódva mutogatni a koncert folyamán -, és a repetázni vágyók jöttek, azzal a pár arccal kiegészítve, akik bánták az eksztatikus beszámolók után, hogy kihagyták a tavaszköszöntő Ripper-bulit. Így aztán a Crazy Mama alacsony színpadának köszönhetően, olyan volt, mintha csak barátai kérlelésére ugrott volna fel dalolászni a szerény hangszálzseni a pódiumra, és pár profi zenész kisegítené földbedöngölő talpalávalóval. Arról nem is beszélve, hogy az előző koncerttel kb. kétharmadig azonos számlista is ezt a feelinget sugallta, ugyanis a kötelező Priest-klasszikusok mellett Iron Maiden, Black Sabbath és Rainbow dalok is felcsendültek. Hogy a Wrathchild hogy került a setlistbe, azt hirtelen mással nem tudtam magyarázni, minthogy Ripper a kötöttségektől függetlenül rittyent egy laza fémpartit az egybegyűltek számára, ahol az a cél, hogy mindenki jól érezze magát. És hát egy tisztességes metalos házibulihoz kell a Maiden, nemde? Persze, jó volt, nagyon jó volt, de azért egy kis merészséget elviseltem volna még a program összeállítása terén. A szólóalbumos Death Race helyett Running Wild, az I'm A Viking helyett Children of the Sea, Jawbreaker és Grinder helyett Hell Bent For Leather és Desert Plains. És a Wrathchild, ugye. A Dio-számok eljátszásakor - merthogy Ripper személyes kedvence, a Children mellett a Gates of Babylon is elhangzott, az acélszívűek ízlésvilágához áthangszerelve - bizonyította Mr. Owens, hogy hogyan is tudott ennyiféle együttest megjárni: tökéletesen alkalmazkodott a nemrég elhunyt mester énekstílusához, nemcsak dallamaiban, de hangulatában is megidézve az eredetieket. Ami, valljuk be, nem olyan egyszerű dolog pl. az epikus, misztikus Children of the Sea esetében. Személy szerint legjobban - a Dio-számok mellett - a szólóalbum dalait, ill. a lassan örökzölddé avanzsáló Scream Machinet élveztem. Ez utóbbi zúzdában még a most is fergeteges nyitányt produkáló Painkillerrel is felveszi a versenyt, és hát az It Is Me-nek sem kell szerénykednie a nyakizom-gyilkos riffek terén. A sokat kritizált 'Play My Game' szólóalbum kezdő slágere, a Starting Over pedig keserédes szövegével, és sajátos dallamvilágával tuti aduász - talán nem véletlen, hogy ezúttal már a ráadásban kapott helyet. A közönség nagy része természetesen a Judas Priest himnuszokra indult be igazán, az elmaradhatatlan Rippertől a tipikus buliszámokon át (Breaking The Law, Living After Midnight) a meglepetésként ható, és igazán jól sikerült Desert Plainsig. Apropó, Desert Plains. Az olyan notórius kíváncsiskodók, akik már a koncert előtt kutakodtak a várható setlist után, bizonyára nem számítottak rá, hogy ez a dal különleges helyet fog elfoglalni a programban. Tim ugyanis ekkor hívta fel maga mellé énekelni barátját, és egyben a koncert szervezőjét, Metal Angelt. Ripper széles mosolyából arra lehetett következtetni, hogy már előre tervezte ezt a kis meglepetést, amely szám a program egyik csúcspontja volt. Igaz, a szervező nem énekelte végig a duettet, a szám előtt rögtönzött rövid beszéd, és egy verze-refrén után levonult a színpadról, hogy visszaadja a terepet a főattrakciónak, aki pedig látszólag ezen lepődött meg. Pont az ilyen számokból lehetett volna több a programban, az agyonjátszott Priest-dalok "rovására": egy-két szólódal (pl. a zseniális The Cover Up) vagy egy "dupla" Beyond Fear-adag nem hiszem, hogy megviselte volna bárki gyomrát, vagy egy hajszálnyival is leültette volna a bulit. Sebaj, ez egy meglepetésektől mentes, profi koncert volt - mint a kísérőzenészek, a norvég Absolute Steel tagjai, akik hiba nélkül eljátszották a dalokat, ám velük már nem volt meg a különlegesség atmoszférája, mint a magyar zenészek esetében. Habár tagadhatatlan, hogy lelkesedésük és az a szinte gyermeki öröm, amivel egy világsztárral játszhattak, igen jótékonyan hatott a hangulatra. Ripper sikolyainak és dallamérzékének zsenialitása és mind a koncert alatt, mind utána tanúsított közvetlensége viszont mindenért kárpótolt, főleg az olyan, már ő számára írt Priest-dalokban, mint a One on One: ahogy két kézre fogja mikrofonját, egyikkel metalvillát mutatva, baseball-sapkában és napszemüvegben, miközben gondtalanul megmártózik a magas hangregiszterekben - nem hiszem, hogy bárki is elfelejtené ezt a képet, aki már egyszer látta, és nem rozsdásodott be még a fémszíve. Mindenesetre remélem, hogy legközelebb Rippert már egy igazi együttes, nem pedig maga mellé verbuvált turnézenészek oldalán láthatjuk, ahol konceptuális programmal - pl. a Beyond Fear második albumának bemutató turnéján - tér vissza hozzánk. Olyan programmal, ami teljességgel az újdonság erejével fog hatni. Setlist: Painkiller / The Ripper / Burn In Hell / Scream Machine / Running Wild / It Is Me / Children of the Sea / Ides of March - Wrathchild / One on One / Gates of Babylon / Desert Plains / Breaking The Law /// Hell Bent For Leather / Starting Over / Electric Eye / Living After Midnight Tomka Képek: MMarton88 Köszönet a lehetőségért a Metal Angel Productionsnek!
Legutóbbi hozzászólások