Címlap
  • Kezdőlap
  • Koncertek
    • Koncertajánló
    • Beszámolók
  • Lemezkritikák
    • Külföld
    • Magyar
    • DVD
    • Első Hallásra (A hónap lemeze)
    • Kedvenc lemezeim
    • Maradványérték
    • Egypercesek
    • Évtizedelő
    • Névtizedelő
    • HRM TOP 100
    • Top 25s
    • 1 lemez/ 2 kritika
  • Ráadás
    • Interjúk
    • Életmű
    • Médiafigyelő
    • Kultuszkóp
    • Írások
    • "Mi vagyunk a..."
    • Vallató
  • Linkek
  • Impresszum
    • Hard Rock Magazin
      • Hard Rock Magazin Találkozók
    • Szerkesztők
      • Adamwarlock
      • Bigfoot
      • Tomka
      • TAZ
      • Csemény
    • Munkatársak
      • Mike
      • TT
      • CsiGabiGa
      • Edeneye
      • Pálinkás András
      • baumann
      • karpatisz
    • Médiaajánlat
    • Kapcsolat
    • Adatkezelési szabályzat

Belépés

  • Felhasználó létrehozása
  • Elfelejtett jelszó

Keresés

Friss lemezkritikák:

The Dark Element: Songs The Night Sings

Marillion: With Friends From The Orchestra

Lindemann: F & M

Peter Kovary & The Royal Rebels: Fly Forever

Eclipse: Paradigm

Az elmúlt időszak érdekesebb í­rásai:

Varázslat 12 húrra, 2 művészre és 1300 nézőre: Tommy Emmanuel, Ripoff Raskolnikov – Barba Negra, 2019. 11. 10.


Kis csapat, nagy bajusszal: Mustasch, Motorjesus, Dynamite – Dürer Kert, 2019. 11. 17.


„Nem nehéz kifejezni magad gitárral”: Interjú Vinnie Moore-ral


A boldogság sötét oldala: Swallow The Sun, October Tide, Oceanwake – Dürer Kert, 2019. 11. 11.


Újszülöttnek minden vicc új: Scorpions – Budapest Sportaréna, 2019. 11. 18.

Hozzászólások

  • Demons & Wizards – Nyilvánossá tették végre az új album részleteit (1)
  • Helloween – Jövőre a Budapest Arénába jönnek (15)
  • Arena – Új albummal és jubileumi turnéval jönnek Budapestre (2)
  • Aria – Nézd meg az új koncertfelvételüket! (1)
  • Scorpions – Tíz dal már készen van, jövő ősszel jön az új lemez (4)
  • Axel Rudi Pell – 30 éves jubileumi lemez és koncert jövő októberben (x) (10)
  • Kedvenc lemezeim – Iron Maiden: Dance Of Death (2003/2019) (9)
  • Ozzy Osbourne – Visszatért a színpadra (45)
  • Pink Floyd – Negyven éve jelent meg a ’The Wall’ (11)
  • Accept – Wolf Hoffmann még mindig nem érti, hogy mi okozta Peter Baltes távozását (6)

Navigáció

  • Hírolvasó

Ki van itt?

Jelenleg 4 felhasználó és 30 vendég van a webhelyen.

Aktív felhasználók

  • promises
  • csigabigaga
  • CsiGabiGa
  • smokeair

Szerkesztők és munkatársak aktuális kedvencei (TOP 5)

TAZ

- The Ferrymen: No Matter How Hard We Fall (dal)
- Allen / Lande: The Battle
- Pretty Maids: Serpentine (dal)
- Voyager: Brightstar (dal)
- Lacuna Coil: Black Anima

CsiGabiGa

- Michael Schenker Fest: Resurrection
- Michael Schenker Fest: Revelation
- Myrath: Shehili
- Judas Priest: Firepower
- U.D.O.: Steelfactory

karpatisz

- At Night I Fly: Mirror Maze
- Sons Of Apollo: Goodbye Divinity (dal)
- Flying Colors: Third Degree
- The Dark Element: Songs The Night Sings
- Slipknot: We Are Not Your Kind

Bigfoot

- Steve Hackett: Genesis Revisited Band & Orchestra Live
- Deep Purple: Live In Rome 2013
- Marillion: With Friends From the Orchestra
- Ten Years After: Naturally Live
- Mike Zito & Friends: Rock 'n' Roll A Tribute To Chuck Berry

Dzsó

- Opeth: In Cauda Venenum
- Stereophonics: Kind
- Flying Colors: Third Degree
- Ringo Starr: What's My Name

- Chris Rea: One Fine Day

Losonczi Péter

- Mayhem: Daemon
- Ray Alder: What the Water Wants
- Endseeker: The Harvest
- Eclipse: Paradigm
- Isole - Dystopia

Pálinkás András

- Iggy Pop: Free
- Tool: Fear Inoculum
- Depeche Mode: 101 live
- Metallica: Helping hands...Live & Acoustic At The Masonic
- White Ward: Love Exchange Failure (Dal)

Wardrum

- Hugh Laurie: Let Them Talk
- Hugh Laurie: Didn't it Rain
- Heilung: Futha
- Periphery: IV Hail Stan
- Steven Wilson: Hand.Cannot.Erase.

rune

- KoЯn: The Nothing
- Borknagar: True North
- Leprous: The Congregation
- Opeth: In Cauda Venenum
- Lacuna Coil: Black Anima  

Lacc

- Leprous: Pitfalls
- Opeth: In Cauda Venenum
- Tool: Fear Inoculum
- Flying Colors: Third Degree
- Nick Cave: Ghosteen

Mike

- Atlantean Kodex: The Course Of Empire
- Concilium: No Sanctuary (EP)
- The Offering: Home
- Crypt Sermon: Key Of Solomon (dal)
- Borknagar: True North

pokkornel

- Nick Cave & The Bad Seeds: Ghosteen
- Merzbow,Keiji Haino, Balázs Pándi: Become The Discovered, Not The Discoverer
- William Duvall: One Alone
- Android: Édentől Keletre
- Krokofant, Ståle Storløkken, Ingebrigt Håker Flaten: Q

 

Új felhasználók

  • csefeco
  • Liverpool71
  • rakkatakka
  • Feri
  • Shazeen

Metalindex

Címlap

Mobilmánia: Az út legyen veled!

Kotta képe
Kotta, 2010, december 10 - 19:45
Borí­tó: 

Megjelenés: 
2010
Kiadó: 
Alexandra Records
Weblap: 
http://www.mobilmania.rockband.hu/
Stí­lus: 
hard rock, stadion rock
Származás: 
Magyarország
Zenészek: 

Rudán Joe - ének
Zeffer András - ének, billentyűs hangszerek
Kékesi László - ének, basszusgitár
Kozma Tamás - ének, gitár
Szentkirályi Jani - gitár
Donászy Tibor - dobok

Dalcí­mek: 

1. Amí­g a gyertya ég
2. Hajnalban hazafelé
3. Szeret az Isten
4. A félelem
5. Vagyunk és maradunk
6. Gyalogos rock'n'roll
7. A folyó és a part
8. Se kártyák, se csillagok
9. Megint csak a képzelet
10. Egyedül a legjobb se jó
11. Az út legyen veled

Értékelés: 

Komoly tétje volt ennek a lemeznek, bizonyí­tania kellett, hogy a Mobilmánia - kényszerből kizökken(t)ve a három tenor koncepcióból - megáll a saját lábán, és képes a P. Mobil örökséget, párhuzamokat maga mögött hagyni. Vámos és Borbély viharos távozása sem segí­tett, a kárörvendők már dörzsölték is a tenyerüket: még egy ilyen technikás gitárost úgysem találnak majd Zefiék. Megbirkózott vajon a veterán csapat (+ Kozma Tomi) a rá nehezedő nyomással? Ráadásul a bemutatkozó album is igen magasra tette a lécet, szóval nem volt egyszerű másodszorra - megrogyott koncepcióval, megváltozott felállással, némileg hitelt és jó hí­rnevet vesztve - megugorni azt.

Zeffer Andrást viszont nem olyan fából faragták, aki könnyen feladja, ezt tudjuk jól! Kezdte azzal, hogy elhessegette a felhőket, amelyeket Bajnok megkörnyékezése festett az égboltra - bizony, a nagy rivális, a rettegett nagybajuszos Cipész is megjelent a szí­nen (legalább is ezt csiripelik a verebek), maga is új gárdát toborozván, tovább bonyolí­tva az amúgy sem habkönnyű helyzetet. Majd gyorsan leigazolta az ország egyik legismertebb és legjobb dobosát. Már csak egy gitárhőst kellett előkapnia valahonnan, sejtjük, minden bokorban lapul egy kis hazánkban, szóval ez nem volt nagy kihí­vás. Vagy mégis?

Lőjük le az egyik poént: Szentkirályi Jani igazi virtuóz, ráadásul a szí­npadra termett. Nem csak úgy játszik, mint a '80-as évek hajbandás virgakirályai, de úgy is néz ki. Lesz majd, aki visszasí­rja Vámos egyedi, modernebb stí­lusát, de lássuk be, egy régisulis hard/melodic rock zenekarba sokkal jobban illik olyasvalaki, aki élvezi is, amit csinál, aki szereti ezt a muzsikát. Szerintem a megfelelő, fiatal, invenciózus gitáros megtalálása kulcsmomentum volt, szerencsére ezt Rudánék is í­gy gondolták. Kell ugyanis egyfelől érettség, kor és tapasztalat hitelesen előadni olyan verzéket mint például ez: "a könyvem félig kész, sokadik ének, sokadik rész", de ugyanilyen fontos, hogy a zene a mai fiatalságnak is nyújtson valamit, ne punnyadjon bele a '70-es évek hőskorának opálos szemmel történő felemlegetésébe és szocialista kocsma-bluesába (sí­rva vigad a magyar) - lásd..., na jó inkább nem nevesí­tem a konkurenciát.

Egy másik nemrég megjelent lemezzel azonban össze fogom hasonlí­tani a korongot, előre is elnézést kérek, de egyszerre kaptam meg őket és a stí­lus is nagyjából hasonló. Azaz dehogy, éppen itt a különbség: az új Dinamit - bár leszögezem gyorsan, összességében igen jól sikerült - jóval hagyományosabb szemléletű, ergo sokkal többet őrzött meg a fent emlí­tett kommunista vájár-romantikából. Kevésbé szarkasztikusan, ha ott tombol a '70-es évek (Heep, Rainbow - hisz ezeket nyúlta az akkori szí­ntér), akkor a Mobimánia bőven belelóg a következő évtizedbe: ennek a zenekarnak a legfőbb erényét már korábban is a tökös, nemzetközi szí­nvonalú gitárjáték (illetve annak a jól eltalált egyensúlya a Hammonddal és a végletekig kidolgozott énektémákkal, kórusokkal) adta. Egy-null ide.

Ezekre pedig - talán éppen Szentkirályinak köszönhetően - még inkább rágyúrtak most. A lemez első fele például nagyon bika: a számok mindegyike méregerős riffre épül, továbbá nagy refréneket és nagy szólókat vonultat fel. Már-már azt hittem, megszületett a tökéletes magyar stadion-rock album, a hazai 'The Final Countdown', vagy '1987', de nem. A lemez második fele ugyanis - legnagyobb sajnálatomra - eléggé leül. A Gyalogos rock 'n' roll még elmegy, mert aranyos, de nem kellett volna rögtön utána egy újabb lötyögős boogie-t tenni. Ez a "mindenki énekeljen egy kicsit" dolog bónuszként még el is sülhetne jól mondjuk a lemez vége felé, de itt nem túl szerencsés. Főleg, hogy a maradék négy számból kettő lassú (lí­rai), egy olyan semmilyen, egy pedig kifejezetten nem jó - nem jó, mert Zeffernek sikerül szétcsapnia az énekkel.

Tudom, nem lehet könnyű sutba dobni az eredeti, több énekest felvonultató koncepciót - ennek szellemében ezúttal Kozmát is bevonják a dalolászásba (Zefi és Bajnok eddig is énekelt), akinek egyébként kifejezetten kellemes hangja van, mégis azt mondom, csí­nján kellene bánni ezzel a dologgal. Vikidált és Tunyogit úgysem tudják pótolni eképpen, el kéne fogadni végre a tényt, hogy a zenekarnak egy, azaz egy darab igazi énekese van. A csapat nagyot lépett előre hangzásának modernizálásában és a dohos múlt, a szűk P. Mobil gúnya lerázásában, ajánlom, hogy tegyék fel végre a pontot az i-re és lépjék meg azt a kicsit még: használják ki Rudánt jobban, ha már van egy jó képességű torok a házuk táján. A Dinamit CD például - korábban emlí­tett hátrányai ellenére - számomra végig élvezhető maradt, kizárólag Kálmán Gyuri kiemelkedő teljesí­tménye miatt. Egy-egy.

Konklúzió: a feladat teljesí­tve, mégis egy nagy ziccer maradt kihasználatlanul. Ez a produkció könnyen klasszikussá érhetett volna néhány éven belül, ha a második fele is olyan erős mint a kezdés. Nagyon megijedni azért nem kell, í­gy is az év egyik kiemelkedő honi albumáról van szó, melyről jó néhány nóta fog bekerülni az együttes koncertprogramjába. (Élőben pedig jobbak, mint valaha, ezt bátran állí­thatom!) Mint eddig minden, ami a kikerült a kezük alól, ez is profi, érett produkció.

Mobilmánia: Ez a mánia!
Mobilmánia: Koncert DVD
Interjú Zeffer Andrással

Összegzés: 

Nagy meglepetés abban már nincsen, hogy Zefferék nemzetközi szí­nvonalon tolják a hard rockot, és bár a halleluja ezúttal í­gy elmarad, mégis fontos lemez ez a zenekar életében. Sikerült ugyanis bizonyí­taniuk, hogy Vikidál, Tunyogi (RIP) és Vámos nélkül is jól megvannak. Vitázni sem érdemes arról, hogy mára kikristályosodott egy markáns, egyedi Mobilmánia hangzás és zenei világ, amely ráadásul - az igényes hagyományápolás mellett - kellően modern, látványos és dinamikus is egyben. Már csak hanyagolni kellene a tingli-tangli rock 'n' rollokat és feladni az erőltetett többénekes koncepcióból, hogy ujjongva üdvözölhessük az első igazán tökös magyar stadionrock zenekart. (Na jó, a másodikat, ha az Edda fénykorát is ide sorolom.)

Dátum: 
2010. december 10
Pontszám: 
7.5
Szerző: 
Kotta
5.63636
Értékelés: Nincs Átlag: 5.6 (11 votes)

Oszd meg barátaiddal és ismerőseiddel:
  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
  • 6333 olvasás

43 hozzászólás "Mobilmánia: Az út legyen veled!"

szicsu képe

1. Ennek a zenekarnak akik ilyen

Beküldő: szicsu. Beküldés időpontja: 2010, december 13 - 11:34.

Ennek a zenekarnak akik ilyen nagyon nagy nevekből állnak olyan lemezeket kéne készí­teni amire azt mondja az ember,ez full
de nem kell mondani itt csak a nevek nagyok sajna.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Jess.Thunder képe

2. Olyan ez a lemez mint egy nem

Beküldő: Jess.Thunder. Beküldés időpontja: 2010, december 12 - 17:14.

Olyan ez a lemez mint egy nem túl jó minőségű skót whiskey. Szódával elmegy.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

3. Az új anyagot még nem

Beküldő: Alfi (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 16:09.

Az új anyagot még nem hallottam,ezért nem tudok róla véleményt mondani.Sokan hiányolják Zeffertől a régi klasszikus Mobil vonalat,"tökösséget".Zeffernek annyi köze van a klasszikus Mobil nótákhoz,mint Babolcsai néninek a Led Zep életműhöz.Évekkel később került oda.A tagcseréket követően kiváncsi voltam az isteni tehetségnek kikiáltott új gitárosra.
No,keressünk rá.Meg is találtam az alábbi linken:

http://www.youtube.com/watch?v=R3oFjxorvws&feature=related

Bár ne tettem volna.Ez rettenet!Hamis nyújtások.Alapvető hangképzési hiányosságok.Innen-onnan leszedett,hamisan,pontatlanul játszott figurák.A minimális zeneelmélet hiánya,mindez nagyképű "arcoskodással"előadva.
Az már csak hab a tortán,hogy ennek a katyvasznak a Blues Jam cí­met adták.Ezen az alapon csángó ragtime is lehetett volna.

A zenei alázat és muzikalitás teljes hiánya.
Zeffer a hangzatos beharangozásával magát is nevetségessé tette.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

4. Drága Alfi! Akkor miért

Beküldő: joki. Beküldés időpontja: 2010, december 12 - 15:00.

Drága Alfi! Akkor miért szólsz hozzá, ha nem hallottad? A "zeneértő szakemberek" hozzászólások pedig szereztek fél óra kellemes nevetést, rég röhögtem ennyit, köszönöm! Az is dí­cséretes, hogy ilyen sokan megvették az albumot, és hallgatták! Van egy jó napom!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

5. Ez a lemez...

Beküldő: Jaffar. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 15:23.

Szerintem ez a lemez semmilyen dologban (zene, szöveg, hangulat, énektémák, lendület..) nem versenyezhet az elsővel. Végig középtempós vagy lassú, Joe hangja szerintem abszolút nincs kihasználva. Oké van ami kicsit gyorsabb az átlagosnál, de az is túl könnyűsúlyú, az előző albumon volt pl Mint jó napokban, Boldog és szomorú, vagy akár a cí­madó is. De itt valahogy lötyögősebb az egész sajnos, nem igazán tetszik.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

6. Gyenge.

Beküldő: gabimany. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 09:50.

Hát ez az album pont olyan gyenge, mint az első volt, kb. 6. számig jutottam, és ment is a süllyesztőbe. Unalmas, fordulatok nélküli zene, semmitmondó szövegek, és Joe (szerintem) még mindig nem tud Hr-t énekelni, a metál jobban állt neki!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

7. Ütős anyag!

Beküldő: torrente (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 14:08.

Lehet Joe-t szeretni, vagy ki nem állhatni mint pl.:"gabimany", de tény az tény: Joe kis hazánk legjobb rocktorka!
Valakiknek ez fáj, vagy csak keresztbe akarnak tenni neki azért szí­dják, mindegy.
Én ha valakit ki nem állhatok nem í­rok róla semmit, mert szót sem érdemel számomra. Persze nem működik mindenki í­gy, kár, jobb lenne ez az ország is picit. Szóval gabimanyról enyit.

A lemez meg szerintem élvezhető, lendületes anyag, kiváló szövegekkel!

Nekem üdí­tő mindí­g meghallgatni!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Marcelinho képe

8. Szegény Billie, ooooh...

Beküldő: Marcelinho. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 17:46.

Szegény Billie, ooooh...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

9. ?

Beküldő: gabimany. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 16:50.

A hozzászólásomban hol szidtam Joe-t? "e tény az tény: Joe kis hazánk legjobb rocktorka!" Azért tedd már hozzá, hogy szerinted! Szóval rólad ennyit!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

10. A Mobiltól ilyen jó lemez

Beküldő: toportyán. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 19:29.

A Mobiltól ilyen jó lemez nem várható az elkövetkező 10 évben. Zeneileg magasabb kategória a Mobilmánia és a szöveg is sokkal jobb. Horváth Attila nem tud mellé nyúlni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

11. ?

Beküldő: gabimany. Beküldés időpontja: 2010, december 12 - 10:43.

Ez a te véleményed, az enyém meg a másik véglet!:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

12. Gyenge?

Beküldő: susy (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 10:42.

Aki alapból nem szereti a Mobilmániát nyilván bántót fog í­rni.

Én nem mondanám gyengének, sőt izgalmas, fordulatokkal teli zene és a szöveg tükrözi milyen a világ 2010-ben.
Rudán Joe mindent el tud énekelni, Ő a nagybetűs énekes!Amikor metálban "utazott", akkor a hr állt neki jobban, érdekes:)
Van egy két metálos szám a lemezen, hogy a fanyalgók is élvezzék 2010-ben a hardrockot:)))

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

13. :)

Beküldő: gabimany. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 16:48.

Joe a Pokolgépben értékelhető volt (bár Kalapács szerintem jobb volt, az új srácról még nem tudok nyilatkozni, de a lemez alapján nála Joe jobb volt). A Pokolgépben számtalan olyan szám született, amit kimondottan jól elénekelt Joe, sőt a Mobilban is azokat a számokat, amiket nála í­rtak (mint pl. Babba Mária), jól énekelte, de a régi számokban Tunyót megközelí­tenie sem sikerült (legalábbis az én véleményem szerint). A Mobilmániáról annyit, hogy ha értelmesen csinálták volna az elején ezt a zenekart (pl. nem Mobilmánia lett volna a neve), semmi ellenérzés nem lenne bennem (sőt szerintem senkiben). De az albumokra kí­váncsi voltam, és mindkettőt előí­télet nélkül próbáltam meghallgatni, és nem győztek meg. De akinek tetszik, az hallgassa sokat!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

14. nagy csalódás

Beküldő: Menya. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 08:47.

nagy csalódás

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

15. Sajnos sajnos már nem az

Beküldő: Petya89 (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 22:59.

Sajnos sajnos már nem az igazi

De mit is várhatunk, ha az összes tag szétvan morzsolódva
Mindegyiknek van bandája
Ott a Rock Band, a ZBB, a Bajnok Team és a P.Mobil.

Mi a közös?
Hát a 30 éves számok, amiket mindegyik játszik!:)

Sajnos nincs egység.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

16. Igazán nem akarok Veled

Beküldő: wingerfan. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 22:08.

Igazán nem akarok Veled vitába szállni és be is fejezem ezt a témát..De úgy gondolom,h egy 30 éve működő magyar metal zenekar aki meghatározó volt illetve még az is -legalábbis számomra-a magyar zenei életben..csak megérdemelne pár sort ezen az oldalon..csak úgy parasztosan mondva..böcsületből.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

17. Mitől új?????....Á

Beküldő: wingerfan. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:42.

Mitől új?????....Á semmitől!!Egy új énekes dalolgat rajta és van rajta egy új szerzemény..és ebben az évben adták ki.
Ezeket nem számí­tva gyakorlatilag nem beszélhetünk újdonságról.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Kotta képe

18. az új énekes nem túl jó, sem

Beküldő: Kotta. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:50.

az új énekes nem túl jó, sem az új szám, bár egyik se gáz

ezen kí­vül mit is lehetne mondani ezerszer hallott számokról? jók, klasszikusok

speciel egy tucat annél érdekesebb lemezről tudnék í­rni, ha több időm lenne, szal én biztos nem vállalom, de nem kizárt, hogy valamelyik kollégám megí­rja, vannak itt 'gép fanatikusok :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

19. Tisztelt Szerkesztőség! Nem

Beküldő: wingerfan. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:24.

Tisztelt Szerkesztőség!
Nem akarok beszólni de ha már az új magyar lemezeknél tartunk,akkor megjelent ám egy Pokolgép nevű magyar bandának egy LIVE 2010 cí­mű albuma is!!Erről nem akar senki kritikát í­rni???!:)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

20. de!

Beküldő: Turi sas. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 23:55.

Wingerfan!

Bár nyilván nem HRM szí­nvonalon, de megpróbáltam.

http://dionysosrising.blog.hu/2010/12/06/pokolgep_ujratoltve_live_2010#comments

ráadásul el is rontottam, mert mint kiderült, kilenc bekezdésből csak nagyon kevés szól a zenekarról....

bocsánat-)))

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Kotta képe

21. nem igazán mitől új lemez az?

Beküldő: Kotta. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:36.

nem igazán

mitől új lemez az?

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Marcelinho képe

22. Sajnos egyetértek LJk -val,

Beküldő: Marcelinho. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:11.

Sajnos egyetértek LJk -val, ezektől a nevektől pedig ha nem is egyedibbet, de valami profibbat várnék. Teljesen ül ez az iskolás hasonlat, pedig én azt vallom, hogy sablonosan is lehet tökéletesen élvezetes zenét csinálni, de ez most nem sikerült sem Zefferéknek, sem Papp Gyuláéknak, de még a Lord is valami nagyon gyenge lemezt adott ki legutóbb. :(

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

23. Persze, igaz, a régi P. Mobil

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:52.

Persze, igaz, a régi P. Mobil sem úgy volt egyedi, hogy nem másolt külföldieket, dehogynem, sőt majdnem teljes egészében. Hiszen a már emlí­tett U. Heep és Rainbow mellett még pl. Purple is oly nagyon volt benne, hogy tényleg nem sok hely maradt az "egyedi"-ségnek, de ugyanakkor hazai viszonylatban, ha nem nézzük, hogy kit másoltak a kintiek közül, akkor igenis azonnal felismerhető volt a zenéjük. A Mobilt nem lehetett felcserélni a Dinamittal, vagy a Karthago-val, Korállal, Eddával stb. Viszont ez a mostani anyag, a Dinamitéval "kézenfogva"egy szí­ntelen, szagtalan, átlag-hard-rock, akár ki is lehetne cserélni a két lemezt, és átí­rni rajtuk a zenekarneveket, mert sajnos egyik jellegtelenebb, mint a másik, s kb. ugyanannyira gyenge teljesí­tmény mindkettő, és szinte egyáltalán nem emlékeztetnek az elődeik meglehetősen szí­nvonalas teljesí­tményeire.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
stoffer képe

24. T. LKJ ! Meséljél már

Beküldő: stoffer. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 08:39.

T. LKJ !

Meséljél már légyszí­ves arról , hogy a "régi" P. Mobil vajon mitől nem volt eredeti és melyik számokat nyúlták le egy az egyben Bencsik Samuék !!??

'75 -től ismertem őket , de az általad felsorolt zenekaroktól egyetlen egy plagizált számot,de még részletet sem tudnék felhozni ellenük !
Az Accept ,viszont tisztán lenyúlta Samu gitárszólóját a Für Elise - betéttel egyetemben :-) !!!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

25. Na, ez nagyon tetszik! Bárki,

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 09:11.

Na, ez nagyon tetszik! Bárki, aki beépí­ti a szólójába a Für Elise dallamát, az Samu gitárjátékát nyúlja! :DD
Ez igen, végre egy kis magyar önbizalom!!!
Végülis, ki a f*sz az a Beethoven? HA-HA-HA!!!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

26. Beethoven amugy nem tudott

Beküldő: angström. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 13:32.

Beethoven amugy nem tudott gitározni :-), na most akkor zongoráról átirni gitárra egy kicsit azért más, és egyszerüen lenyúlni a gitárra megirt részt .

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
stoffer képe

27. Szörnyű tájékozatlan vagy a

Beküldő: stoffer. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 09:59.

Szörnyű tájékozatlan vagy a témában :-)))
'83 környékén a P.Box Németországban volt turnén,mint az Accept előzenekara ! Samu ,már évek óta a "Halálkatlan" bevezető szólójában játszotta a témát ! Mondhatni, az ő tudásával elképesztően keményen szólt ! Meglepődve tapasztaltuk, hogy az Accept következő koncert albumán majdnem egy az egyben szerepel a téma...
Nem arról van itt szó,hogy Beethoven-t csak Samu játszhatja a rockban,hanem tőle kapott "instrukciót" az Accept gityós ...
Játszhatta volna az Örömódát is , de azt is "lenyúlta már előle egy jóval nagyobb név , akit Ritchie Blackmoore-nak hí­vnak ...:-)

Ennyit a magyar önbizalomról...

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

28. Én sem arra értettem, hogy

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 13:03.

Én sem arra értettem, hogy csak neki engedélyezett játszania, hanem hogy talán lehet, hogy nem őt másolják, hanem az eredeti szerzőt, de nem gond, nem értetted félre nagyon, csak egy kicsit. :)
Ami a sztorit illeti, neked elhiszem, úgyhogy akkor lehet, hogy az ötlet innét jött az Acceptnek, de ennyit azért nézzünk el nekik, ez ne hogy már koppintás legyen, oké, tetszett nekik az ötlet és fel is használták, kész. E kivételtől eltekintve azért általánosságban mégiscsak a fordí­tottja volt az igaz, légyszi ne akarj meggyőzni arról, hogy a kölföldiek utánozták a magyarokat, nem pedig a magyarok őket! Ezt nem gondolhatod komolyan!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

29. Nem arra gondoltam, hogy

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 08:53.

Nem arra gondoltam, hogy konkrét szólókat vagy riffeket, netán egész számokat nyúltak volna le, hanem magát a stí­lust utánozták. A Purple, vagy a Heep saját maga alakí­totta ki a stí­lusát, a hazai zenekarok pedig szépen bemutatták ezeknek az itthoni változatát. Evvel semmi baj nincsen, én őrült P. mobilos voltam, hosszú évekig rajtuk kí­vül semmi más nem létezett a számomra. Más kérdés, hogy ma viszont már nem sokat jelent a számomra, egyetlen "utódzenekara" sem. Az igazi P. Mobil már rég halott és sohasem fog feltámadni.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
stoffer képe

30. Ebben egyetértünk, de

Beküldő: stoffer. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 10:03.

Ebben egyetértünk, de keletről nem lehetett megtanulni az akkoriban csúcson lévő angolszász rockzenét !...
Mégsem nyúltak akkorákat ,mint a sztárolt Omega ,vagy Illés ...
Még Radics is "vett le " néhány Cream témát,de kit érdekelt akkor ? :-)))

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

31. Így van, nem zavart senkit,

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 20:17.

Így van, nem zavart senkit, engem sem. Éppen ezért mondtam a legelején, hogy szerintem az akkori magyar zenék (köztük a P. Mobil) sokkal jobbak voltak, mint ezek az új hazai albumok. Úgyhogy végre sikerül nagyjából egyetértenünk, ez frankó!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

32. A legrosszabb ebben a

Beküldő: wingerfan. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:11.

A legrosszabb ebben a lemezben az a tingli-tanglizás!!Ahogy a cikk í­rója is í­rta!Nincs lendület az egészben... kivétel:A félelem cí­mű szám.Na ebből kellett volna még legalább 2 vagy 3...akkor talán azt mondom oké valamennyire a dolog.De í­gy ez egy vérszegény alkotás!!

Néhol a gitártémák nagyon szuperek..egy HARD lemezen is eltudnám képzelni!Mert ha én magyar hard rock zenét akarok hallgatni akkor maradok a HARD-nál..még ha svéd énekesük is van-aki ugye már magyarul is énekel!:))

Egyébként baromira nem értem,hogy a külföldi hard rock bandák miért tudnak összehozni lendületes hallgatható albumokat..és a mieink miért NEM?????NEM ÉRTEM!!!

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Kotta képe

33. azért ne túlozzunk,

Beküldő: Kotta. Beküldés időpontja: 2010, december 12 - 17:07.

az első 5 szám mind nagyon jó, lendületes, húzós még a középtempó is, gazdagon hangszereltek, frankó vokálokkal, jó gitárszólókkal - ha ilyen lenne végig a lemez, akkor már most egy jövőbeli klasszikust üdvözölhetnénk, legalább is magyar mércével mérve (és a cí­madó is rendben van).

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

34. A Hard lemezén nincs koncert

Beküldő: toportyán. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 19:35.

A Hard lemezén nincs koncert nóta ezen van. B. Londin a lemezbemutató koncerten angolul próbált kommunikálni a közönséggel, nem sikerült. A magyar tagok meg sem mukkantak, valószí­nűleg elfelejtették az anyanyelvüket. :(

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

35. Gyenge mint harmat, nem értem

Beküldő: cowboy (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:09.

Gyenge mint harmat, nem értem a honi csapatok miért ilyen klozet szí­nvonaltalan produkcióval rukkolnak elő. Egy hangya fa**al jobb mint a Dinamit, de nem több.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

36. Sok benne a kórusozás, meg

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 20:50.

Sok benne a kórusozás, meg egyébként is végig túlságosan előre van tolva az ének, tovább haloványí­tva evvel az amúgy sem eléggé tökös zenei alapot. Szerintem ez a zene egy nagyon "iskolás"-szintű hard rock, olyan az egész, mintha a legalapvetőbb stí­lusjegyek felhasználásával be akarnák mutatni egy ének órán, hogy milyen volt a 70-es évek hard rock-zenéje. Én ebben semmi előremutató jegyet nem találtam. Szerintem 2010-ben ez nagyon kevés, még Magyarországon is, teljesen hiányolom azt az egyéni jelleget, ami pl. a P. Mobilt a fénykorában jellemezte. Ha visszaköszönnek is felismerhető analógiák, akkor talán néha a "Babolcsai-néni"-korszak ismerhető fel, ez pedig nem biztos, hogy már annyira hí­zelgő. A másik pedig, hogy Zeffernek egyáltalán nem kellene énekelni. Ő egy "túl-rendes-fiú"-karakter, ami emberileg teljesen rendben van, de ez a hangján is annyira kiütközik, hogy én személy szerint konkrétan allergiás vagyok rá, egyszerűen nem tudom ehhez a fajta zenéhez elfogadni, annak örülnék, ha meg sem mukkanna ő, csak billentyűzne, ahogy régen tette, mert abban zseniális. Lí­rai dal pedig max. 1 kellene, meg mondjuk 1 bohókás-zongorás. Ennyit még elbí­rna egy jó lemez. De ezen sajnos több van. Sokkal több. Szerintem nagyon nem sikerült ez a lemez, de sajnos a Dinamit új anyagáról majdnem ugyanezek a negatí­vumok mondhatók el. A magyar rock bár él és működik, de szerintem egy nagyon gyenge periódusban van most.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Kotta képe

37. metalcore-t nyilván nem

Beküldő: Kotta. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:08.

metalcore-t nyilván nem várhatunk tőlük, de a tipikus magyar hard rockhoz képest - ami továbbra is a 60'-as, '70-es években él, ez igenis modernebb, már amennyiben a gitárjáték itt kifejezetten a '80-as éveket idézi (í­gy manapság is megállja a helyét) - persze a hammond visszahoz a hőskorból is valamit, ez a kettősség adja a sajátos hangzásukat szerintem

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

38. Tuti, hogy senki sem

Beküldő: lkj (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:28.

Tuti, hogy senki sem metalcore-t várna tőlük, de pl. produkálhatnának egy több egyéni jelleget tükröző anyagot, ez alatt azt értem, hogy szerintem jót tenne, ha érződne a régi "Mobilos"-feeling (Örökmozgó, Főnix éjszakája stb.), de mindez 2010-es hangzással, tökösebb gitárhangzással. Mert a gitáros tényleg jó (ld. szólók), de a megszólalás nem az igazi, pedig a basszus pl. rendben van. A legnagyobb hiba viszont nem a hangzás, hanem a gyenge dalok, és a rengeteg középtempó, vagy az alatti lassúság. Nagyon kimért, és szellős az egész, semmi tökösség. és szinte nulla humor, pedig a régi Mobilban az is ott volt, teljesen egyéni módon, s ez is eltűnt itt teljesen, helyette van egy jó adag depi. :(

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

39. Akárhogy nézzük a Mobilmánia

Beküldő: Altos. Beküldés időpontja: 2010, december 13 - 07:52.

Akárhogy nézzük a Mobilmánia inkább a TRB hagyományokat viszi tovább, Zeffer és Kékesi is szerzőként inkább AOR vonalat preferálja.

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
Kotta képe

40. hát, ez nem a mobil

Beküldő: Kotta. Beküldés időpontja: 2010, december 10 - 21:38.

létezik az is, talán inkább rajtuk kéne ezeket számon kérni :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

41. A Vagyunk és maradunk cí­mű

Beküldő: domper73. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 07:56.

A Vagyunk és maradunk cí­mű dal refrén-motí­vuma szinte egy az egyben a Bon Jovi -Born To Be My Baby dala. :-)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

42. Jóféle! De szövegileg több!

Beküldő: toportyán. Beküldés időpontja: 2010, december 11 - 19:38.

Jóféle! De szövegileg több! :)

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

43. //////

Beküldő: rockerman44 (nem ellenőrzött). Beküldés időpontja: 2010, december 13 - 20:03.

én csak ezt tudom irni kifog halni magyarországon a rock zene//nemtudok egy frankó lemezrol ami az utobbi pár évben kijott volna//ez csak erolkodés az egész//////még egy pár olyan mint k.viktor**meg k.l.norbi.meg a gáspár/caramel vagy ki a tokom az és belehet zárni a boltot/////

  • A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges

Livesound:

Concerto:

Hammer Concerts:

Koncertajánló:

Az oldalon található cikkek és képek a Hard Rock Magazin kizárólagos tulajdonát képezik, azok máshol való közzététele csak a szerkesztők előzetes engedélyével lehetséges!
Fervens Drupal theme by Leow Kah Thong. Designed by Design Disease and brought to you by Smashing Magazine.